Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان

Blog

ژوئن 5, 2022

نگارش موتیویشن لتر

نحوه نگارش موتیویشن لتر (نامه انگیزشی)

موتیویشن لتر یا همان انگیزه نامه را می توان در هنگام درخواست پذیرش در کالج یا دانشگاه، بورسیه تحصیلی یا فرصت های داوطلبانه استفاده کرد.

انگیزه نامه چیست؟ انگیزه نامه یک سند شخصی است که جزئیات مهارت های حرفه ای و دلایل درخواست برای دوره تحصیلی، بورسیه تحصیلی یا شغل داوطلبانه را نشان می دهد. این نامه همراه با درخواست و مدارک پشتیبان شما، مانند ریز نمرات یا رزومه است. انگیزه نامه گاهی اوقات “بیانیه هدف” یا “نامه انگیزشی” نیز نامیده می شود.

به عبارتی دیگر نامه انگیزشی نامه ای یک صفحه ای است که برای توضیح اینکه چرا شما کاندیدای عالی برای یک موقعیت خاص هستید.

نامه پوششی (کاورلتر) مقدمه ای برای رزومه شما است و مثال هایی از اینکه چگونه تجربه شغلی شما با فرصتی که برای آن درخواست می دهید مطابقت دارد را ارائه می دهد، در حالی که انگیزه نامه بیشتر بر داستان شخصی شما تمرکز می کند و جزئیات علایق، شخصیت و انگیزه های شما برای درخواست برای یک برنامه یا بورسیه را نشان می دهد.

سوالاتی که باید در نامه انگیزشی خود پاسخ دهید:

چرا می خواهید دوره را مطالعه کنید یا برای این برنامه داوطلب شوید؟ مهارت ها یا ویژگی های شما که به نفع دانشگاه یا کالج است؟ چرا به این موسسه علاقه دارید؟

ساختار انگیزه نامهساختار یک نامه انگیزشی

دو روش اصلی برای ساختار نامه انگیزشی شما وجود دارد:

    • ساختار 3 پاراگراف اصلی کلاسیک، که در آن نامه انگیزشی شما دارای مقدمه، متن و نتیجه است.
    • ساختار 5-7 پاراگراف، که در آن پاراگراف اصلی خود را با توجه به نکات اصلی به پاراگراف های 1-3 جمله کوچکتر تقسیم می کنید.

هر ساختاری که استفاده شود، باید از 3 بخش اصلی تشکیل شود: مقدمه، بدنه و نتیجه. و دادن زمان کافی برای نوشتن انگیزه نامه تضمین می کند که تمام محتوای لازم را درج کرده و هر مرحله مهم از جمله موارد زیر را دنبال می کنید:

مقدمه:

یک پیشنهاد کوتاه و جذاب در مورد خودتان و دلیل درخواست شما. در این قسمت، می توانید موارد زیر را ذکر کنید: اطلاعات شخصی. شما کی هستید و چه کار میکنید؟ برای چه چیزی درخواست می دهید؟ جایی که؟ مقدمه ای برای بخش عمده مقاله شما. دلیل کلی برای درخواست خود را ذکر کنید و سپس در قسمت عمده نامه انگیزشی خود غواصی کنید.

در صورت امکان، گیرنده خود را با نام مورد خطاب قرار دهید تا انگیزه نامه خود را شخصی کنید. معرفی شما باید توجه گیرنده شما را به خود جلب کند و آنها را به خواندن ادامه مطلب تشویق کند، بنابراین جزئیات مربوط به دستاوردهای خود را در این بخش قرار دهید. و البته فراموش نکنید که اطلاعات تماس را در بالا ذکر کنید.

بدنه نامه انگیزشی:

این قسمت عمده نامه انگیزشی شماست. اینجا جایی است که شما واقعاً خود را می فروشید و داستان هایی را در پشت دستاوردها، مهارت ها و اشتیاق خود برای هر چیزی که درخواست می کنید ذکر می کنید. سعی کنید تا حد امکان واقعی باشید – هر کسی که مکرراً نامه های انگیزشی را می خواند می تواند داستان های ساختگی از نامه های واقعی را تعریف کند.

برای هر موضوع جدید یک پاراگراف جدید بگیرید. به یاد داشته باشید، انگیزه نامه شما با هدف متقاعد کردن گیرنده شما در مورد ارزش شما است، بنابراین از حقایق قانع کننده برای متقاعد کردن استفاده کنید.

نتیجه:

در نهایت می توانید نامه انگیزشی را جمع بندی و ارسال کنید. در این بخش می توانید:

نکات اصلی خود را به طور خلاصه خلاصه کنید – “من معتقدم به دلیل __________ برای برنامه مناسب خواهم بود”

هدف اصلی خود را ذکر کنید – “من دوست دارم بخشی از _______ باشم، زیرا به من اجازه می دهد ___________.”

همچنین باید از گیرنده خود برای بررسی درخواست شما تشکر کنید و آنها را تشویق کنید تا در صورت داشتن هر گونه سوال با شما تماس بگیرند.

در انتها انگیزه نامه خود را تصحیح کنید تا مختصرتر و حرفه ای تر شود. هرگونه اشتباه املایی و گرامری و عبارت های نامناسب را تصحیح کنید. اطلاعاتی را که قبلاً در فرم درخواست یا رزومه ذکر شده است ویرایش کنید تا مطمئن شوید که انگیزه نامه شما فقط حاوی اطلاعات منحصر به فرد است.

ممکن است لازم باشد انگیزه نامه خود را چندین بار تصحیح کنید تا همه زمینه های مشکل را شناسایی کنید. اگر زمان اجازه می دهد، این مرحله را دو روز یا بیشتر پس از نوشتن انگیزه نامه خود تکمیل کنید، زیرا زمان دوری از کار به شما امکان می دهد آن را به صورت عینی تری مشاهده کنید. برای اطمینان از اینکه نامه شما دارای دستور زبان و املای حرفه ای است، از یک دوست مورد اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که نامه انگیزه شما را بعد از شما تصحیح کند.

نکاتی برای بهتر نوشتن موتیویشن لتر

    • دستورالعمل‌های قالب‌بندی، طول و محتوای ارائه شده توسط دانشگاه یا موسسه آینده‌تان را دنبال کنید. اگر سازمان هیچ جزئیاتی را ارائه نکرد، تقریباً 1/2 تا یک صفحه متن را با فونت 12 نقطه ای اصلی مانند Times New Roman یا Arial بنویسید.
    • با شخصیت و با صدایی طبیعی بنویسید که نشان دهد اگر گیرنده با شما در اتاق بود چگونه با او صحبت می کردید.
    • جزئیات جالبی را وارد کنید که به انگیزه نامه شما کمک می کند تا از دیگران متمایز شود.
    • طنز را می توان اشتباه تعبیر کرد، بنابراین لحن جدی تری را انتخاب کنید.
    • از زبان در دسترس استفاده کنید
    • هنگام تصحیح هر گونه اصطلاح یا اصطلاحات پیچیده غیرضروری را شناسایی کنید و آنها را با کلمات ساده تر جایگزین کنید.
    • جملات کوتاه و فعالی بنویسید که نیازمند تفسیر نباشند.
    • روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. به جای چالش ها یا محدودیت های خود، در مورد نقاط قوت شخصی خود بنویسید. نوشتن در مورد نقاط قوت شما به گیرندگان نامه های انگیزشی شما کمک می کند تا ارزش شما را برای سازمان خود درک کنند و لحن نامه شما را مثبت نگه می دارد.

موتیویشن لترنمونه الگوی انگیزه نامه:

در زیر نمونه ای از الگوی انگیزه نامه آورده شده است. شما می توانید این الگو را بر اساس شرایط خود سفارشی کنید:

آقای/خانم محترم [نام خانوادگی گیرنده]، نام من [نام شما] است و من یک [مقام/موقعیت/حوزه تحصیلی] هستم. من برای درخواست [بورسیه/فرصت داوطلبانه/مکان] در [نام سازمان] می نویسم.

من خیلی دوست دارم با شما [تحصیل/داوطلب] انجام دهم زیرا [دلایل تمایل به تحصیل در دوره یا داوطلب شدن]. من به خصوص به [مدرسه/غیر انتفاعی] شما علاقه مند هستم زیرا [دلایل انتخاب یک سازمان خاص].

من احساس می کنم برای سازمان شما دارایی خواهم بود زیرا [فهرست ویژگی های مثبت] هستم. من همچنین در [فهرست مهارت‌های مثبت] که از طریق [تجارب یا دوره‌هایی که مهارت‌ها را به شما آموخته‌اند] توسعه داده‌ام، مهارت دارم.

در خاتمه، امیدوارم این فرصت را داشته باشم که با شما در [نام سازمان] [مطالعه/داوطلب] کار کنم. از اینکه برای بررسی درخواست من وقت گذاشتید متشکرم. لطفاً اگر سؤالی در مورد من دارید با شماره [اطلاعات تماس ترجیحی] با من تماس بگیرید. من مشتاقانه منتظر شنیدن نظر شما هستم.

ارادتمند شما،

[اسم شما]

این الگو فضایی را برای اطلاعات اولیه مورد نیاز نامه انگیزه شما فراهم می کند. با این حال، بهترین انگیزه نامه ها انگیزه نامه های شخصی هستند. این الگو را با افزودن جزئیات اضافی و گرفتن چندین جمله برای توضیح دلایل نوشتن و دارایی های شخصی خود سفارشی کنید. حکایات شخصی می تواند به انگیزه نامه شما کمک کند.

نمونه انگیزه نامه درخواست بورسیه:

Dear Mr. Bradman,

My name is Zoe Hooper, and I am writing to show my interest in a scholarship for your Bachelor of Science in Nursing program. I have a passion for helping people, and I hope my financial limitations will not hold me back from harnessing this passion in my career.

I grew up in a lower-income family with a single mother who worked three jobs to provide for my brothers and me. My mother taught me the value of hard work and the importance of taking care of others who cannot take care of themselves. She also stressed the importance of education to us, teaching us that it would help us access an easier life. Her encouragement along with my own determination helped me earn some of the best grades in my high school class.

As my mother worked long hours, I spent a lot of time caring for my youngest brother who has cerebral palsy. I feel the time I spent caring for him sparked an interest in nursing. I learned to be compassionate and patient and was rewarded by his smiles. I hope to make my own patients smile in the face of their own health concerns in the future.

I feel my natural work ethic and drive to succeed would make me an asset to Los Angeles University. I know your school has an excellent nursing program, and feel it would give me the perfect environment to gain the degree I need to secure my dream job and give back to the community. Rest assured that I would make the most of the scholarship opportunity and make you and my mother proud.

I am very grateful for the time you have taken to consider my application and look forward to hearing from you soon. Please do not hesitate to contact me at zoe.hooper@email.com if you have any questions about my application.

Kind regards,

Zoe Hooper

 

مجموعه بورسیه به کمک کارشناسان حرفه ای در این زمینه به نگارش انواع نامه های مکاتباتی مورد نیاز برای اپلای تحصیلی از جمله نگارش موتیویشن لتر، با بهترین کیفیت در کمترین زمان می پردازد و می تواند شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری کند.

سفارش موتیویشن لتر

هزینه نگارش موتیویشن لتر در صفحه ثبت سفارش درج شده است. با پرداخت هزینه، سفارش شما تائید شده و کارشناس برای هماهنگی های لازم با شما تماس میگیرد. ساختار موتیویشن لتر کاملا منحصر به فرد است و متخصصان نگارشی مجموعه بورسیه این اطمینان را به شما می دهند که نگرانی ای بابت کپی بودن ساختار نداشته باشید.

کورس دسکریپشن | کاورلتر | انگیزه نامه | نوشتن ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

This field is required.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*This field is required.