Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان

فرآیند نگارش استادی پلن برای سفارت

    1. اطلاعات خود را در فرم پایین صفحه وارد کرده و ارسال کنید.
    2. تماس کارشناس مجموعه بورسیه با شما و پیگیری های لازم انجام می شود.
    3. هزینه را واریز میکنید (قبل از پرداخت کامل شرایط شما بررسی میشود)
    4. گروهی با ایجاد کد اشتراک برای شما ایجاد میشود که متشکل از کارشناسان نگارنده و شما میشود.
    5. پرسشنامه ای در قالب ورد به شما ارائه می شود که آن را پر کرده و برای ما ارسال می کنید (در صورت ارائه اطلاعات کامل، خدمات با کیفیت بالاتر دریافت خواهید کرد.)
    6. نگارش اختصاصی و حرفه ای نامه مکاتباتی شما توسط کارشناسان مجموعه
    7. زمان تحویل با دو حالت 9 روز یا 5 روز کاری که میتوانید در فرم مشخص نمائید
    8. امکان بازبینی و درخواست ویرایش رایگان تا دوبار (حداکثر ظرف 12 روز پس از دریافت خدمات)

فرم درخواست اولیه نگارش استادی پلن

چرا باید سفارشم را به شما بسپارم؟

  • دریافت خدمات با کیفیت بالا در کمترین زمان
  • امکان ویرایش رایگان تا 2 بار پس از دریافت خدمات
  • نگارش نامه های مکاتباتی شما توسط تیم حرفه ای و مجرب، مختص شما و دانشگاه مد نظرتان

درخواست ویزای تحصیلی کانادا: نحوه نوشتن استادی پلن

درخواست ویزای تحصیلی در کانادا مستلزم ارائه یک استادی پلن است. یک برنامه تحصیلی به افسر ویزا یک نمای کلی از اینکه چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید و اینکه چگونه تحصیل در کانادا با اهداف آینده شما همخوانی دارد، ارائه می دهد.نگارش استادی پلن بایستی واضح و مختصر و در عین حال خاص باشد و نیازی نیست کل تاریخ زندگی خود را در متن استادی پلن بازگو کنید. در عوض، بر این تمرکز کنید که چگونه ادامه تحصیل در کانادا به شما کمک می کند تا به اهداف تحصیلی و شغلی خود دست یابید.

پیشنهاد مطالعه: موتیویشن لتر | ریسرچ پروپوزال

قبل از پرداختن به انواع سوالاتی که هنگام نوشتن برنامه تحصیلی باید به آنها پاسخ دهید، در اینجا چند نکته سریع وجود دارد:

نکات مهم در نگارش استادی پلن

  • از یک صفحه تجاوز نکنید.
  • واقعیت و حقیقت را بنویسید.
  • مختصر باشد.
  • از شخصی که مهارت های نوشتاری انگلیسی قوی دارد بخواهید برنامه تحصیلی شما را بررسی و ویرایش کند.

 

سوالاتی که در استادی پلن باید به آنها جواب دهید:

1. چرا می خواهید در برنامه ای که برای آن پذیرفته شده اید در کانادا تحصیل کنید؟

دلایلی که می خواهید در این برنامه خاص در کانادا تحصیل کنید را توضیح دهید.

  • تحصیل در این دوره چه مزایایی برای شما ارائه می دهد؟
  • چرا کانادا مقصد مورد علاقه شما برای تحصیل است؟
  • آیا این به خاطر سیستم آموزشی با کیفیت کانادا است؟
  • برنامه شما بعد از فارغ التحصیلی در کانادا چیست؟

2. هدف کلی آموزشی شما چیست؟

به جزئیات بیشتری بروید و هدف آموزشی خود را توضیح دهید. آیا ادامه تحصیل بلافاصله بعد از دبیرستان است؟ شاید برای گسترش دانش خود با دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد باشد. می توانید با بحث در مورد رشته تحصیلی مورد علاقه خود و اینکه چگونه این مسیر خاص به اهداف شغلی شما کمک می کند، پاسخ خود را بیان کنید. حتی ممکن است در مورد نوع صنعتی که می خواهید بعد از فارغ التحصیلی در آن کار کنید و الزامات عمومی آن تحقیق کنید. در نظر گرفتن این موضوع به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید که آیا برنامه های آموزشی شما با اهداف کلی شغلی شما مطابقت دارد یا خیر.

3. چرا برنامه مشابهی را در کشور محل اقامت یا تابعیت خود دنبال نمی کنید؟

کانادا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت خود در سطح جهانی شناخته شده است. این دلیل به تنهایی ممکن است دلیلی باشد که شما یک برنامه را در کانادا به جای کشور خود انتخاب کرده اید. یا شاید فقط یک موسسه کانادایی برنامه ای را که می خواهید تحصیل کنید ارائه می دهد.

4. چه تحقیقاتی در مورد تحصیل در کشور محل اقامت یا تابعیت خود انجام داده اید؟

از این فرصت برای بحث در مورد گزینه هایی که کشور خود در رابطه با مدارس و برنامه ها ارائه می دهد استفاده کنید. تحقیقات خود را محدود نکنید این احتمال وجود دارد که مدرسه ای در کشور شما همان برنامه ای را که شما امیدوارید در کانادا دنبال کنید ارائه دهد، بنابراین توضیح دهید که چرا مدرسه یا برنامه کانادایی را ترجیح می دهید. یکی از این راه ها این است که در مورد تفاوت های کلی تحصیل بین کشور خود و کانادا صحبت کنید.

5. چگونه این برنامه فرصت های شغلی شما را در کشور محل اقامت یا شهروندی شما افزایش می دهد؟

در مورد فرصت های شغلی مختلفی که در کشور خود بحث کنید. این امکان وجود دارد که شغل مطلوبی در کشور خود پیدا کرده باشید، اما فاقد تحصیلات مناسب برای واجد شرایط بودن آن باشید. در این مورد، می توانید در مورد اینکه چگونه ادامه تحصیل در کانادا به شما کمک می کند تا برای این نقش آماده شوید، صحبت کنید.

استادی پلن

6. چه ارتباطی با کشور محل اقامت یا تابعیت خود دارید؟

وابستگی خانوادگی ییکی از مهمترین جزو این نامه می باشد. برای این سوال، باید اعلام کنید که آیا در کشور محل اقامت یا تابعیت خود خانواده دارید یا خیر. روابط خانوادگی ممکن است شامل فرزندان، والدین، همسر یا شریک زندگی باشد. این قسمت افیسر را مجاب می کند که شما پس از فارغ التحصیلی به کشور خود باز می گردید.

7. در مورد متقاضی خردسال، دلایل شما برای تمایل به تحصیل در کانادا چیست؟ وضعیت مهاجرت والدین یا قیم شما در کشور محل اقامت فعلی آنها چگونه است؟

اگر زیر 18 سال سن دارید، دلایل خود را برای تحصیل در خارج از کشور در کانادا بیان کنید. حتماً وضعیت مهاجرت والدین یا سرپرستان خود را درج کنید. همچنین باید گواهی موجودی بانکی، صورت‌حساب‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌ها و هر چیز دیگری که نشان‌دهنده دارایی‌های مالی متعلق به والدین یا قیم شما باشد را وارد کنید.

8. جزئیات سابقه تحصیلی خود را ارائه دهید – تاریخ شروع و پایان دوره، نام و آدرس مدرسه، دوره گذرانده شده، مدرک تحصیلی، مدرک یا گواهینامه اعطا شده برای دوره.

پیشنهاد مطالعه: کاورلتر | انگیزه نامه | نوشتن ایمیل

در این بخش، باید جزئیات تمام مدارسی را که تا به امروز در آن شرکت کرده‌اید، ارائه دهید. حتما موارد زیر را لحاظ کنید:

  • تاریخ شروع و پایان
  • نام و آدرس کامل موسسه
  • نام دوره
  • مدرک، سرتیفیکیت های اعطا شده
  • اگر در کالج یا دانشگاه شرکت کرده اید، باید برنامه های تکمیل شده را نیز بیان کنید.

در نهایت سوابق کاری خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید که شامل مشاغل یا موقعیت‌های داوطلبانه‌ای است که داشته‌اید و اینکه چگونه ممکن است به تحصیل و اهداف کلی شما کمک کند. برای به پایان رساندن برنامه تحصیلی خود، اهداف آموزشی و دلایلی که می خواهید در کانادا تحصیل کنید را خلاصه کنید.

چطور میتوان یک بیان درست از برنامه تحصیلی در استادی پلن داشته باشیم؟

برای اینکه به طور موثر بیان کنید که چرا برای برنامه تحصیلی ای که می خواهید اپلای کنید و موسسه ای که می خواهید آن را دنبال کنید مناسب هستید، مطمئن شوید که برنامه تحصیلی شما حاوی موارد زیر است:

1- بیان واضح اهداف و علایق شما در استادی پلن

  • برنامه ای که به آن علاقه دارید چگونه میتواند با آن مرتبط باشد؟
  • آیا این پایه علمی شما خواهد بود؟ آیا به شما تخصص مهم تری می دهد (یعنی مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری و …)؟ با ارائه خلاصه ای دقیق از آنچه شما را به این آرزو رسانده است، از هدف خود حمایت کنید.

2- شواهدی بر تجربیات و موفقیت های گذشته

دوره هایی را که تا کنون گذرانده اید نام ببرید و توضیح دهید (همراه با تاریخ شروع و پایان)، جزئیات مربوط به مدارسی که در آن شرکت کرده اید، مدارک تحصیلی شما (در صورت وجود) و مدارکی که از آنها کسب کرده اید را ارائه دهید. علاوه بر این، اگر سرتیفیکیت یا جوایز افتخاری کسب کرده اید، باید آنها را در این بخش توضیح دهید. در نهایت، هر گونه تجربیات کاری مرتبط و داوطلبانه مرتبط با مسیر تحصیلی/حرفه ای انتخابی خود را در اینجا بگنجانید و آنها را به اهداف فعلی و آینده خود مرتبط کنید.

3- علاقه و تناسب با برنامه

توضیح دهید که چرا به این برنامه خاص علاقه دارید. چه چیزی این برنامه را خاص می کند؟ چه تفاوتی با برنامه های کشور محل اقامت شما دارد؟ چرا کشور مقصد مثلا کانادا، کشور انتخابی شماست؟ شهری که این برنامه در آن تدریس می شود چه سودی برای تجربه شما خواهد داشت؟

4- نگارش قوی

راه های قانع کننده ای برای بیان داستان خود پیدا کنید. هنگام نگارش، دستور زبان، لحن و جریان را در ذهن داشته باشید تا مطمئن شوید که آفیسر ویزا نه تنها خواندن برنامه تحصیلی شما را آسان می‌داند، بلکه سرگرم کننده نیز باشد. برای اصلاح نوشته خود وقت بگذارید و آن را قوی تر کنید و از فردی با مهارت های انگلیسی قوی بخواهید آن را بخواند و پیشنهادهای ویرایشی ارائه دهد.

5- ارائه منابع تحقیق

افسر ویزا می‌خواهد ببیند آیا تلاش زیادی برای تحقیق در مورد فرصت‌های تحصیلی خود انجام داده‌اید، بنابراین باید از همه ادعاهایی که در مورد مناسب بودن برنامه خود دارید پشتیبانی کنید. برخی از نکاتی که در اینجا باید به آنها اشاره شود این است که آیا کشور شما برنامه های تحصیلی مشابهی ارائه می دهد (اگر بله، چرا فکر می کنید همتای کانادایی برنامه مناسب شماست)، چگونه سیستم آموزشی در کشور شما با کشور مقصد متفاوت است.

6- ارائه مدارک پشتیبانی

برای تمامای دلایلی که در متن استادی پلن خود بیان می کندی باید یک سند معتبر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: مشاوره کالج | مشاوره اپلای | مشاوره اسکایپ

نمونه استادی پلن برای سفارت

قبل از شروع نگارش استادی پلن خود بهتر است نمونه استادی پلن های مختلف را مشاهده کنید تا بتوانید از آنها الگو گرفته و استادی پلن خود را به صورت استاندارد نگارش کنید:

  1. دانلود نمونه استادی پلن کانادا: ورود
  2. دانلود نمونه استادی پلن کانادا (پذیرش دکتری): ورود
  3. دانلود نمونه استادی پلن ویزا کانادا: ورود
  4. دانلود نمونه استادی پلن کانادا ویزا تحصیلی: ورود
  5. دانلود نمونه استادی پلن کانادا ویزا تحصیلی: ورود
  6. دانلود نمونه استادی پلن کانادا ویزا تحصیلی: ورود
  7. دانلود نمونه استادی پلن کانادا ویزا تحصیلی: ورود
  8. دانلود نمونه استادی پلن کانادا ویزا تحصیلی: ورود