قوانین و راهنمای سایت

موارد پایین شامل اطلاعات ضروری و اصلی درباره سامانه مشاوره Borsieh است. خواهشمند است پیش از ارسال هرگونه پرسش و پاسخ این مطالب را بخوانید. بر روی هر قسمت می توانید کلیک کنید تا مطالب مربوط به آن را مطالعه کنید.

راهنمایی مربوط به پرسش

امکان مطرح کردن چه نوع پرسش هایی وجود دارد؟

از مطرح کردن چه پرسش هایی باید اجتناب کرد؟

چه وقتی یک سوال بسته می شود؟

چه کسانی می توانند سوالها را ببندند؟

اگر کسی به سوالم پاسخ داد چکار کنم؟

چرا بعضی سوالات دارای نشان[سوال-تکراری] هستند؟

چه کسانی می توانند به سوالات نشان تکراری دهند؟

اگر دیدم سوالی تکراری است چکار بکنم؟

اگر سوال من برچسب تکراری خورد ولی واقعا تکراری نبود چکار کنم؟

چه وقت یک سوال پنهان یا حذف می شود؟

عنوان سوال باید چطور باشد؟

دسته بندی چیست؟

برچسب چیست؟

راهنمایی مربوط به پاسخ

بهترین پاسخ به چه معناست؟

آیا می توانم به سوال خودم پاسخ دهم؟

چطوری پاسخ خود را مرجع دهی کنم؟

چه وقتی پاسخ من حذف و یا منتقل می شود؟

مدیران، امتیازها و مدال ها

چه کسی سامانه مشاوره Borsieh را مدیریت می کند؟

چرا امتیاز دادن مهم است؟

سیستم امتیازدهی چگونه کار می کند؟

فهرست امتیازها بر اساس هر فعالیت

امتیازهای لازم برای فعالیت های مدیریتی

لیست مدال ها

حساب کاربری من

چرا وقتی سوال می پرسم از من خواسته می شود منتظر تایید شوم؟

در چه صورت بدون نیاز به تایید مطالب من منتشر می شود؟

قسمت های مختلف سایت

سیستم رخدادها چگونه کار می کند؟

ویجت بهترین کاربران ماه چیست؟

تیک تاک چیست؟

امکان مطرح کردن چه سوالاتی وجود دارد؟

مهم ترین مورد در این باره، مرتبط بودن پرسش با سامانه مشاوره Borsieh است. این انجمن پرسش و پاسخ برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در کالج، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر را دارند طراحی و تنظیم شده است. اگر هر گونه مشکلی در فرآیند اپلای دارید می توانید سوال خود را با ذکر کامل جزئیات بپرسید. لطفا توجه کنید که بیان شفاف سوال شما، برای حل مساله خیلی مهم هست.

تذکر:

توجه کنید که سامانه مشاوره Borsieh برای پاسخ به سوالات کلی شما نیست و می بایست سوالات به صورت جزئی و مشخص بیان شود. یکی از موارد مهمی که باید در بیان سوال پیش آمده در نظر داشته باشید، بیان نتایج گرفته شما تا این لحظه از این مفهوم و یا فرآیند است تا افراد دیگر سعی در تکمیل و یا تصحیح آن داشته باشند. به گونه ای شما بخشی از محتوا و مراحل اولیه سوال را بیان کنید تا کسی که میخواهد جواب دهد حس کند شما پیگیر هستید. لطفا مساله خود را کامل توضیح دهید و از نوشتن عباراتی نظیر " با توجه به ماده قانون فلان ..." یا "بنابر قانون قدیم یا جدید ..." پرهیز کنید و تمام مفروضات مورد نیاز را بنویسید. لطفا قبل از مطرح کردن پرسش مطمئن شوید که پرسش مشابه با سوال شما مطرح نشده باشد. شما می توانید پرسش ها را از طریق عنوان و یا برچسب آنها جست و جو کنید.

از مطرح کردن چه نوع پرسش هایی باید اجتناب کرد؟

لطفا از پرسیدن پرسش هایی که به سامانه مشاوره Borsieh مربوط نمی شوند پرهیز کنید. از پرسیدن پرسش هایی کلی مثل " چطور اپلای کنم" یا "فرآیند اپلای چقدر طول میکشه" پرهیز کنید زیرا این سوالات برای هر شخص کاملا متفاوت است و مطمئنا کاربران نمی توانند اینجا کتاب بنویسند! لطفا سوال خود را با زبان فارسی رسمی بنویسید. پرسش هایی که با زبان های دیگر نوشته شده باشند یا از حروف غیر از حروف فارسی نوشته شده باشند توسط کاربران نشانه گذاری شده و به اطلاع مدیران سایت خواهد رسید و سوال شما بسته، پنهان و یا حتی حذف خواهد شد.

چه وقتی یک سوال بسته می شود؟

در صورتی که یکی از موارد زیر در سوال شما رعایت نشده باشد:

  • سوال شما کلی باشد به طوریکه کاربران برای جواب دادن نیازمند نوشتن مطالب زیادی باشند!
  • سوال شما نامفهوم و گنگ باشد یا جزییات به طور کامل توضیح نداده شده باشند.
  • سوال شما دارای جواب های متعدد درستی باشد.
  • مباحث سیاسی و مخالف قوانین دولتی.

چه کسانی سوالها را می بندند؟

در حال حاضر تمام کاربرانی که سطح دسترسی آنها از کاربر ثبت نام شده به ویرایشگر و یا متخصص تغییر کرده قادر به بستن سوالها می باشند. اگر پرسشی سه بار توسط کاربران دیگر به عنوان نامناسب نشانه گذاری شود آن سوال نه تنها بسته می شود بلکه پنهان خواهد شد. و تا وقتی که مدیران آن سوال را از حالت پنهان خارج نکنند توسط کاربران دیگر قابل رویت نخواهد بود.

اگر کسی به سوالم پاسخ داد چکار کنم؟

لطفا برای تشکر از کسی که به سوال پاسخ داده است دیدگاه نگذارید و به جای آن به او امتیاز دهید. اگر پاسخی از سوی کاربری به سوال شما داده شد و آن پاسخ را مفید یافتید به آن امتیاز مثبت (فلش رو به بالا) و اگر پاسخ کمکی به حل مساله نکرد میتوانید امتیاز منفی بدهید! به یاد داشته باشید که هر وقت خواستید می توانید امتیاز مثبت یا منفی داده شده را پس بگیرید. شما به عنوان نویسنده سوال حق دارید پاسخی را که فکر میکنید به شما کمک بیشتری کرده است را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنید (علامت تیک زیر قسمت امتیاز دهی). هر وقت خواستید میتوانید پاسخ دیگری را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنید و یا حتی می توانید عنوان بهترین پاسخ را از آن پاسخ پس بگیرید.

توجه:

انتخاب بهترین پاسخ فقط نظر کسی است که سوال را پرسیده و لزوما به این معنا نیست که آن پاسخ واقعا بهترین پاسخ موجود است.

چرا بعضی سوالات دارای نشان [سوال-تکراری] هستند؟

هدف از این کار این است که سوالات تکراری حذف شده و تمام پاسخ های موجود برای آن سوال در یک جا برای همه قابل مشاهده باشد.

چه کسانی می توانند به سوالات نشان تکراری دهند؟

در حال حاضر مدیران، ویرایشگران و متخصصان قادر به این کار هستند.

اگر دیدم سوالی تکراری است چکار بکنم؟

در این صورت لطفا لینک سوال را در قسمت دیدگاه در زیر سوال بنویسید و در اینصورت مدیران سایت آن را دیده و به عنوان سوال تکراری خواهند بست.

اگر سوال من برچسب تکراری خورد ولی واقعا تکراری نبود چکار کنم؟

ممکن است گاهی اوقات این اشتباه رخ دهد. لطفا در اینصورت در قسمت دیدگاه توضیح دهید که چرا سوال شما از سوال دیگر متفاوت است در اینصورت سوال شما را یکی از مدیران سایت باز خواهند کرد. برای اینکه مدیران زودتر به مشکل شما رسیدگی کنند بهتر است آن سوال را نشانه گذاری کنید.

چه وقت یک سوال پنهان یا حذف می شود؟

  1. سوال هیچ ربطی به موضوع سایت نداشته باشد
  2. در آن بی احترامی مشاهده شود
  3. سوالاتی که بسته شده اند و برای یک یا چند روز توسط سوال کننده هنوز سوال ویرایش نشده یکی از مدیران می تواند آن سوال را پنهان کند.
  4. اگر سوالی 3 بار توسط کاربران دیگر نشانه گذاری شود آن سوال پنهان می شود.
  5. امکان حذف سوالات فقط برای مدیریت اصلی سایت فراهم است.
  6. کاربرانی که پرسش دارای پاسخ با امتیاز مثبت و یا بیش از یک پاسخ را پنهان کنند توسط مدیران سایت دوباره نمایش پیدا خواهد کرد. لذا کاربران فقط حق پنهان کردن سوالاتی را خواهند داشت که حداکثر یک پاسخ بدون امتیاز داشته باشد. البته این هم باز به نظرمدیران سایت بستگی دارد و تصمیم گیری خواهند کرد.

عنوان سوال باید چطور باشد؟

عنوان سوال باید گویای سوال شما در یک جمله باشد. لطفا سعی کنید عنوان با وجود کوتاه بودن کامل و دقیق باشد. در این صورت بعدا اگر کسی سوال مشابه سوال شما را داشته باشد سریعتر می تواند آن را پیدا کند.

دسته بندی چیست؟

برای اینکه سایت منظم تر شود و دانش آموزان و دانشجویان بتوانند به سوالات و کاربران مورد نظر خود دسترسی سریع داشته باشند در حال حاضر دسته بندی های سایت به شکل زیر است:

کشورها : در این بخش کشورها در قاره های مختلف مورد بررسی قرار میگیرند و موضوعاتی که دانشجویان با آنها روبرو هستند را مورد بررسی قرار میدهیم.

رشته های تحصیلی: تمام رشته های تحصیلی در این بخش مورد نظر ما هستند و با درخواست کاربران رشته ها ی جدید هم اضافه میشوند. در هر رشته دغدغه هایی که دانشجویان برای اپلای و ادامه تحصیل با آنها روبرو هستند بررسی میشنود از قبیل بورسیه های تحصیلی، شرایط اپلای در رشته ها و ...

آزاد کردن مدرک تحصیلی: این یکی از موضوعاتی است که دلیل شکلگیری این فروم با درخواست دانشجویان کاربراین سایت Borsieh است. دغدغه های دانشجویان در بخش دریافت دانشنامه مورد بررسی قرار میگیرند و تجربیات دانشجویان به اشتراگ گذاشته میشوند.

زبان های خارجه و امتحانات: زبان های خارجی مختلفی مورد نظر دانشجویان ایرانی برای اپلای است که در این بخش به آنها میپردازیم و هر زیر دسته با درخواست شما ایجاد میشود.

پرداخت ارزی: به دلایل مختلفی مانند پرداخت فی (برای ثبت نام جهت بررسی وضعیت شما در دانشگاه های هدف) و پرداخت های بعد از اپلای میان ایران و کشور مقصد و ... این بخش اهمیت زیادی پیدا میکند و سعی داریم تجربیات دانشجویان را در این بخش مطرح کنیم تا بهترین تصمیمات در آیند گرفته شود.

رتبه دانشگاه ها: یکی از بخش های جذاب سایت رتبه دانشگاه های مقصد و حتی دیدن رتبه های اول رشته شما و یا به صورت جامع هست که هر سال توسط موسسات معتبر مختلفی ارائه میشود که در هر کدام معیارهای متفاوتی را در نظر میگیرند.

گذرنامه و مشکل سربازی: یک مشکل اساسی برای آقایون بحث سربازی و اجازه خروج از کشور و قوانین این فرآیند است که در بخش به آن میپردازیم.

برچسب چیست؟

یکی از قسمت های خیلی مهم در هنگام پرسیدن سوال انتخاب برچسب مناسب برای آن پرسش است. برچسب ها باعث می شوند که سوالات به خوبی دسته بندی شده و کاربرانی که بخواهند فقط سوالات با برچسب به عنوان مثال "آزاد-کردن-مدرک" ا بخوانند کافی است روی برچسب "آزاد-کردن-مدرک" کلیک کنند. و همچنین اگر کاربری علاقه مند به برچسبی مانند "آزاد-کردن-مدرک" است می تواند با دنبال کردن آن برچسب (با کلیک کردن روی علامت ستاره بالای صفحه آن برچسب) هرگاه سوالی با این برچسب پرسیده شد اطلاع پیدا کد.

راهنمایی های مربوط به قسمت پاسخ

بهترین پاسخ به چه معناست؟

اگر سوال شما دارای یک یا چندین پاسخ از سوی کاربران دیگر است در این صورت می توانید پاسخی را که بیشتر برای شما مفید بوده را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنید. تذکر: لطفا توجه کنید که انتخاب بهترین پاسخ نظر سایت نبوده و فقط نظر شخصی سوال کننده می باشد که آن پاسخ را مفید دانسته است. حتی ممکن است گاهی اوقات پاسخ های دیگر امتیاز مثبت بیشتری از پاسخ منتخب دریافت کرده باشند!

توجه:

در بعضی از سوالات ممکن است بعضی از مدیران پاسخی را که به نظر آنها بسیار مطلوب و مفید بوده است را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنند.

آیا می توانم به سوال خودم پاسخ دهم؟

بله. در واقع اگر شما قبلا سوالی پرسیده اید و اکنون پاسخ آن را یافته اید ما شما را تشویق می کنیم که حتما به آن سوال پاسخ دهید تا کاربران دیگری که در آینده ممکن است همین سوال را داشته باشند بتوانند از آن استفاده کنند. حتی شما می توانید پاسخ خود را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنید.

چطور پاسخ خود را مرجع دهی کنم؟

لطفا از کوپی پیست کردن پاسخ از جایی که آن را پیدا کرده اید بپرهیزید. سعی کنید که با کلمات خودتان آن پاسخ را به طور دقیق و با جزییات توضیح دهید. و در نهایت به سایت یا نویسنده ای که آن پاسخ را داده است مرجع دهی کنید. لطفا از نسبت دادن پاسخ هایی که واقعا از طرف شما نیست بپرهیزید. چون این کار به نوعی سرقت علمی محسوب می شود! اگر پاسخی را که ارائه می کنید از سایت یا کتابی می نویسید حتما مرجع را ذکر کنید. در اینصورت سوال کننده با مراجعه به آن می تواند به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند.

تذکر:

لطفا از نوشتن پاسخ هایی که فقط حاوی لینک هستند بپرهیزید. اگر فقط می خواهید لینک را قرار دهید باید آن را در قسمت دیدگاه بنویسید.

چه وقت پاسخ من حذف یا منتقل می شود؟

لطفا دقت کنید تنها در صورتی که می خواهید جواب سوال را بنویسید باید از فرم پاسخ استفاه کنید. اگر می خواهید در مورد سوال اطلاعات بیشتری بگیرید یا تذکری بدهید از قسمت دیدگاه استفاده کنید. در غیر اینصورت پاسخ شما به قسمت دیدگاه توسط مدیران منتقل می شود. همچنین پاسخ هایی که فقط حاوی لینک هستند به قسمت دیدگاه منتقل خواهند شد. در صورتی که پاسخ شما دقیقا تکراری از پاسخ دیگر باشد پاسخ شما حذف خواهد شد. اگر پاسخ شما از نظر مدیران و متخصصان و کاربران دیگر درست نباشد ممکن است به عنوان نامناسب نشانه گذاری شده و بعد از دریافت نشانه گذاری های متعدد توسط مدیران حذف شود.

توجه:

پاسخ ها در واقع هیچگاه حذف نمی شوند و فقط از رویت کاربران به جز مدیران، ویرایشگران و متخصصان خارج می شود. مدیران می توانند پاسخ ها را دوباره نمایش دهند. و حذف کلی یک پاسخ فقط برای مدیریت کل امکان پذیر است.

راهنمایی های مربوط به مدیران، امتیازها و مدال ها

چه کسی سامانه مشاوره Borsieh را مدیریت می کند؟

پاسخ در یک کلمه: شما! این وب سایت توسط کاربران آن مدیریت می شود. سیستم امتیاز دهی این امکان را می دهد که کاربران حق اعمال انواع کارهای مدیریتی را به دست آورند. همچنین با نشانه گذاری پرسش ها، پاسخ ها و دیدگاه ها می توانید به مدیران وب سایت اطلاع دهید.

ما از مدیران سایت (تحت عنوان های متخصص، ویرایشگر، ناظم و مدیریت) انتظار داریم که صبور بوده و با توجه به قوانین سایت از امتیازات مدیریتی خود استفاده کنند و با کمال احترام کاربران دیگر را راهنمایی کنند. و همچنین انتظار داریم که کاربران هم به راهنمایی های مدیران توجه کرده و از قوانین سایت خارج نشوند.

لطفا توجه کنید که مدیران سایت هم ممکن است گاهی اوقات اشتباه بکنند. بهتر است همگی با هم در کمال احترام همکاری کنیم تا محفلی صمیمی و در عین حال علمی واقعی بسازیم.

چرا امتیازدادن مهم است؟

امتیاز دادن برای وب سایت ما معیاری است برای سنجش کیفیت پرسش ها و پاسخ ها. مثلا پاسخ های با امتیاز مثبت بیشتر به بالای پاسخ های با امتیاز مثبت کمتر منتقل می شوند.

کاربرانی که امتیاز مثبت بیشتر بگیرند امکانات مدیریتی بیشتری برای آنها فعال می شود و می توانند حق اعمال انواع فعالیت های مدیریتی را کسب کنند. همینطور با امتیاز دادن به پرسش ها و پاسخ ها وب سایت سوالات مهمتر را از سوالات کمتر اهمیت دار تشخیص می دهد و می تواند سوالات را به ترتیب های مختلفی از جمله بر اساس امتیاز، تعداد بازیدید و دارای بیشترین پاسخ مرتب کند.

همچنین با امتیاز دادن به کاربران باعث می شوید مدال های مختلفی بر اساس آن امتیازها به آن کاربر داده شود.

سیستم امتیازدهی چگونه کار می کند؟

زمانی که یک پرسش یا پاسخ امتیاز مثبت دریافت کند، در اینصورت این امتیاز مثبت برای کاربری که آن مطلب را ارسال کرده ثبت می شود. همین امتیازها، معیاری ایتدایی برای اعتماد سامانه مشاوره Borsieh به آن شخص تلقی می شود. کارهای مدیریتی مختلفی به تدریج و بر اساس همین امتیازهای کسب شده برای کاربران آزاد می شود.

برای مثال اگر شما پرسش یا پاسخ جالبی را مطرح کنید به احتمال زیاد توسط کاربرهای دیگر امتیاز مثبت دریافت می کنید. از طرف دیگر اگر پرسش یا پاسخ شما واضح و روشن نباشد، احتمال کسب امتیاز منفی وجود دارد. هر پرسش که رای مثبت دریافت کند 5 امتیاز ثبت می شود. و پرسشی که امتیاز منفی کسب کند باعث کسر 2 امتیاز خواهد شد.

فهرست امتیازها بر اساس هر فعالیت:

فهرست پایین امتیازهای کسب شده در ازای هر فعالیت را نشان می دهد:

انتخاب به عنوان بهترین پاسخ یک سوال: 2 امتیازات
به ازای هر امتیاز مثبت برای یک سوال: + 5 امتیازات
به ازای هر امتیاز منفی برای یک سوال: - 2 امتیازات
حداکثر تعداد امتیازات مثبت برای هر سوال: + 10000 امتیازات
حداکثر تعداد امتیازات منفی برای هر سوال: – 10 امتیازات
انتخاب پاسخ به عنوان بهترین پاسخ: 15 امتیازات
به ازای هر امتیاز مثبت برای یک پاسخ: + 10 امتیازات
به ازای هر امتیاز منفی برای یک پاسخ: - 2 امتیازات
حداکثر تعداد امتیازات مثبت برای هر پاسخ: + 10000 امتیازات
حداکثر تعداد امتیازات منفی برای هر پاسخ: – 10 امتیازات
افزودن امتیاز به تمامی کاربران: + 1 امتیازات

امتیازهای لازم برای فعالیت های مدیریتی:

امتیاز مثبت به پرسش ها و پاسخ ها: 15 امتیاز
امتیاز منفی به پرسش ها و پاسخ ها: 100 امتیاز
دسته بندی هر سوالی از نو: 100 امتیاز
ویرایش هر سوالی: 500 امتیاز
ویرایش هر پاسخی: 750 امتیاز
انتخاب پاسخ به عنوان بهترین پاسخ: 15 امتیازات
به ازای هر امتیاز مثبت برای یک پاسخ: + 10 امتیازات
بستن هر سوالی: 1000 امتیاز
نشانه گذاری پست ها: 15 امتیاز
رای دادن مثبت یا منفی در دیدگاهها: 15 امتیاز
تولید برچسب جدید: 1000 امتیاز

لیست مدال ها:

برای دیدن لیست مدال ها کلیک کنید.

راهنمایی های مربوط به حساب کاربری:

چرا وقتی سوال می پرسم از من خواسته می شود منتظر تایید شوم؟

سامانه مشاوره Borsieh سایتی آزاد بوده و هر کسی می تواند پرسش های خود را در زمینه فرآیند اپلای، زندگی در خارج از کشوز و مشاقات آن بپرسد. ولی کسانی که عضو سایت نیستند و یا هنوز ایمیل خود را تایید نکرده اند باید منتظر شوند تا مطلب آنها توسط یکی از مدیران سایت برای انتشار تایید شود.

در چه صورت بدون نیاز به تایید مطالب من منتشر می شود؟

در صورتی که شما ایمیل تایید شده و 15 امتیاز کسب کنید در این صورت سایت به شما اعتماد کرده و مطالب شما بدون نیاز به بررسی شدن منتشر خواهد شد.

راهنمایی های مربوط به قسمت های مختلف سایت

سیستم رخدادها چگونه کار می کند؟

سیستم رخدادها از دو قسمت تشکیل شده است:

1 - رخدادهای مربوط به فعالیت های پرسش و پاسخ

2- پیام های خصوصی.

برای تنظیم کردن سیستم رخدادها و اینکه چه مطالبی به شما اطلاع داده شود می توانید به پروفایل خود رجوع کنید و در قسمت تنظیمات رخدادها نسبت به تنظیم وقایعی که می خواهید از آنها مطلع شوید اقدام کنید.

ویجت بهترین کاربران ماه چیست؟

در این قسمت 4 نفر اول از بهترین کاربران ماه جاری (ماه میلادی!) بر اساس امتیاز نمایش داده می شود. در آینده نزدیک برای این کاربران جوایزی در نظر گرفته خواهد شد.

تیک تاک چیست؟

در این قسمت می توانید فعالیت هایی که در حال اتفاق افتادن در سایت هست را به طور زنده دنبال کنید.

آیا هنوز سوالی دارید؟ لطفا از فرم تماس با ما یا از ارسال پیام خصوصی برای مدیر استفاده کرده و ما را در بهتر شدن سایت یاری دهید.

Smiley face

به سامانه مشاوره تحصیلی بورسیه خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.

132 سوال

198 پاسخ

174 دیدگاه

60 کاربر

...