Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان

تکمیل کردن اپلیکیشن فرم یا فرم پذیرش

فرقی نمی‌کند درخواست پذیرش، برنامه‌های تبادل دانشجویی، یا درخواست‌های دانشجویی بین‌المللی را دارید، فرآیند درخواست پذیرش شما برای کالج یا دانشگاه و یا مدرسه باید مرحله ای را تحت عنوان تکمیل فرم درخواست یا اپلیکیشن فرم را طی کند. پس از اینکه یک دانشگاه یا موسسه ای را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردید بخشی از پروسه اپلای ثبت نام کردن در ان موسسه می باشد که بصورت انلاین انجام می شود.

از این رو پس از آماده شدن مدارک لازم برای اپلای ضرورت دارد که برای ادامه پروسه به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده، فرم درخواست پذیرش و یا Application form دانشگاه را پر نمایند. معمولا این فرم در قسمت Apply Now وب سایت دانشگاه در دسترس است.

چیزی که ممکن است ندانید این است که بسیاری از دانشجویان فرم درخواست دانشگاه را به درستی پر نمی کنند و به همین دلیل نمی توانند در دانشگاه پذیرش شوند. این امر ممکن است به دلیل سطوح بالای هیجان، عدم صرف زمان کافی برای بررسی همه چیز یا عدم بررسی مجدد اطلاعات شخصی باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، مواردی که باید هنگام پر کردن فرم درخواست دانشگاه خود در نظر داشته باشید، در ادامه آمده است:

1. تکمیل فیلد های اجباری اپلیکیشن فرم

در حال حاضر، شما باید از قبل با فرم های آنلاین یا PDF آشنا باشید. اکثر آنها شامل فیلدهای اجباری و اختیاری هستند. برای داشتن فرآیندی موفق علاوه بر تکمیل فیلدهای اجباری شما را تشویق می کنیم که حداقل فیلدهای اختیاری را نیز تکمیل کنید زیرا ممکن است برای برنامه کلی شما مفید باشد.
فیلدهای اجباری معمولا (اما نه همیشه) با علامت ستاره (*) مشخص می شوند. اغلب اوقات، اگر یکی از این فیلدها را از دست بدهید، حتی نمی توانید اپلیکیشن فرم خود را سابمیت کنید. به یاد داشته باشید که همیشه مراقب زمینه های علامت گذاری شده با ستاره باشید و به آنها توجه بیشتری داشته باشید. فیلدهای اجباری معمولاً از شما می خواهند جزئیاتی مانند:

  • نام و نام خانوادگی
  • سن و تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس: آدرس ایمیل، شماره تلفن
  • مدارک تحصیلی: دبیرستان، کارشناسی و ….
  • اثبات مهارت های زبان انگلیسی
  • کشور مبدا و کشور محل اقامت
  • آدرس، شامل کد پستی
  • برنامه(های) تحصیلی مورد علاقه شما
  • زمانی که قصد شروع تحصیل دارید (معمولاً 2 دوره پذیرش وجود دارد، در پاییز و بهار)

2. تکمیل فیلدهای اختیاری اپلیکیشن فرم

فیلدهای اختیاری فرصتی عالی برای ارائه اطلاعات اضافی است که می تواند به دانشگاه در پردازش سریعتر درخواست شما کمک کند. این کار به مؤسسات اجازه می‌دهد تا با دانشجویانی که ممکن است نیاز به ارائه جزئیات بیشتر یا شفاف‌سازی جنبه‌های مختلف ذکر شده در درخواست خود داشته باشند، تماس بگیرند. مثلا فیلد “I want to be contacted by a university representative or counsellor” اغلب یک فیلد اختیاری رایج است که هنگام تکمیل اپلیکیشن فرم با ان مواجه می شوید. شما می توانید بر اساس نیازهای خود این فیلد ها را تکمیل و یا از آن رد شوید.

3. بررسی دوباره اطلاعات

برای پر کردن تمامی فیلدهای اپلیکیشن فرم در اسرع وقت عجله نکنید. این یک مسابقه سرعت نیست و اگر سریع‌تر به پایان برسانید، جایزه‌ای در کار نیست. به هر فیلد توجه کنید و مطمئن شوید که درک درستی داشته اید که چه اطلاعاتی از شما انتظار دشته اند و شما چه اطلاعاتی را ارائه کرده اید.

در فرآیند تکمیل اپلیکیشن فرم به خصوص مراقب املای نگارشی خود باشید؛ مثلا املای اشتباه نام شما نیز می تواند باعث ایجاد مشکل شود.همچنین عدم ارائه اطلاعات در مورد مدارک قبلی یا عدم صداقت در ارائه اطلاعات ممکن است بر درخواست شما تأثیر منفی بگذارد یا ممکن است باعث شود که جایگاه خود را به نفع شخص دیگری از دست بدهید.

چنانچه این مرحله حیاتی و استرس زا برای شما دشوار است می توانید از خدمات ما برای تکمیل اپلیکیشن فرم استفاده نمایید. در این بخش از خدمات کارشناسانی برای شما تکمیل فرم ها را برعهده دارند که خود زمانی این پروسه را طی کرده اند و هم با تکمیل فرم بسیاری از افراد تجربه بسیار زیادی در تکمیل اپلیکیشن فرم دارند.

پر کردن فرم پذیرش دانشگاه:

همانطور که گفته شد یکی از موارد لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ازهر دانشگاه بین المللی تکمیل فرم درخواست یا Application Form مربوط به همان دانشگاه می باشد. برای تکمیل این فرم بایستی وارد حساب کاربردی خود در سایت دانشگاه مورد نظر شوید و در قسمت Apply Now به ادامه ماجرا بپردازید.

اطلاعات رایج در اپلیکیشن فرم:

دانشگاه‌ها اپلیکیشن‌ فرم‌های یکسانی ندارند و در ترتیب لیستی که باید تکمیل شود تفاوت‌هایی وجود دارد. بنابراین در حالت کلی لازم است در فرم اپلیکیشن موارد زیر را وارد نمایید:

  • نام و نام خانوادگی دقیقا مطابق با پاسپورت
  • تاریخ تولد به میلادی و محل تولد
  • آدرس کامل محل سکونت (کشور، شهر، منطقه، خیابان، پلاک و کدپستی)
  • نمرات آزمون‌های پیش نیاز جهت اپلای مانند آزمون‌های زبان (آیلتس و یا تافل)
  • سوابق تحصیلی
  • آدرس ایمیل و شماره‌های تماس
  • انگیزه‌ نامه (SOP)
  • رزومه و CV به طور کامل
  • آماده سازی فایل‌های اسکن شده از ریزنمرات، مقالات و تمامی انتشاراتی که در رزومه آورده شده‌اند و همچنین سایر مدارکی که باید در فرم آپلود شوند.
  • سوابق کاری

پس از وارد کردن کامل اطلاعات و بارگذاری مدارک خواسته شده در اپلیکیشن فرم می توانید فرم خود را سابمیت نمایید. در این مرحله لازم است اپلیکیشن فی (Application Fee) را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که معمولا پس از رسیدن به مرحله نهایی و سابمیت نمودن فرم، امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد و فقط بخش‌هایی مانند آپلود مدارک و توصیه نامه (Recommendation) پس از سابمیت، همچنان فعال باقی می‌مانند و قابلیت اصلاح و تغییر را خواهند داشت. بنابراین در زمان پر کردن فرم پذیرش دانشگاه یا اپلیکیشن فرم نهایت دقت را داشته باشید.

مراحل انجام مشاوره انجام مراحل آپلود مدارک و اطلاعات اخذ پذیرش:

  1. ثبت سفارش اولیه (پر کردن فرم زیر)
  2. هماهنگی کارشناس با کاربر و دریافت اطلاعات مورد نیاز و مشاوره اولیه مورد نیاز
  3. برآورد هزینه بر اساس درخواست شما (معیار زمان درگیر کننده کارشناس میباشد)
  4. پرداخت هزینه به وسیله صدور فاکتور در وب سایت بورسیه بر پایه برآورد هزینه کارشناس.
  5. هماهنگی زمان و انجام فرآیند پذیرش.

درخواست تکمیل فرم پذیرش

پر کردن فرم پذیرش دانشگاهتکمیل فرم های اپلای با مجموعه بورسیه:

مجموعه بورسیه گروهی متشکل از فارغ التحصیلان و دانشجویان بهترین دانشگاه های ایران و جهان می باشد که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی فعالیت می کند. در تمامی مراحل اپلای و درخواست ویزا و مهاجرت تحصیلی می توانید از کارشناسان حرفه ای ما کمک بگیرید. همچنین در مرحله پر کردن اپلیکیشن فرم یا همان پر کردن فرم پذیرش دانشگاه می توانید از مشاورین و همکاران ما در مجموعه بورسیه یاری بگیرید تا بدون دغدغه و نگرانی تمامی مراحل با دقت و به درستی انجام شود.

 

نگارش رزومه | نگارش کاورلتر | نگارش استادی پلن | نگارش انگیزه نامه (SOP)