0 امتیاز
در هلند توسط (1.8k امتیاز)

سلام و وقت بخیر

دوستان من کارشناسی عمران تو ایران و ارشد حمل و نقل تو ایتالیا خوندم. با توجه به اینکه رنک دانشگاه ارشدم در ایتالیا زیر ۱۰۰ هست، سفارت هلند بهم ویزا جست و جوی کار میده و گفتن یک سال فرصت دارم که برم هلند و کار پیدا کنم. تو این چند ماهه از لینکداین( Linkedin) برای خیلی از شرکتها هلندی رزومه فرستادم. اما همه ریجکت کردن. آیا حضور در هلند تاثیر زیادی برای کار پیدا کردن داره؟

کسی تجربه تو زمینه کار پیدا کردن تو رشته عمران و یا حمل و نقل داره راهنماییم کنه.

به چه صورت میتونم تو هلند در زمینه عمران و یا مهندسی حمل و نقل کار پیدا کنم؟

خیلی ممنون

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط (1.6k امتیاز)

بنظرم قبل از اومدن، يه  network، هر چند كوچيك، درست كنيد. ميتونيد از LinkedIn خيلي كمك بگيريد و با أفراد متخصص تو رشته خودتون مرتبط بشيد. اين أفراد بيشتر مفيد واقع ميشن و اطلاعات خوبي بهتون ميدن. بعدش ميتونيد با توجه به اطلاعاتي كه داريد تصميم بگيريد.
 

توسط (1.8k امتیاز)
ممنون دوست عزیز. بیشتز از ۳۰۰۰ تا کانکشن مرتبط با رشتم دارم که حدود ۵۰۰ نفرشون هلند هست. ولی اکثرا بومی هلند هستن و یا ایرانی نیستن و از کشور دیگه اروپایی رفتن هلند. شرایط ما ایرانیها برای کار پیدا کردن خیلی متفاوت هست. اینجا همه دوستان ایرانی هستن و از این لحاظ همه مشابه هم هست شرایطمون.
ممنون میشم اگر کسی تونسته تو هلند کار پیدا کنه تحربش رو بهم بگه و راهنمایی کنه و بگه که چجوری این کار رو پیدا کرده.
من از طریق تمام سایتهای کاریابی اقدام کردم اما متاسفانه هیچ جا جواب مثبت بهم ندادن. تجربه کاریم هم خیلی خوب هست و تو رشته خودم سابقه بدی ندارم. اما متاسفانه نمیدونم چرا هیچ جا بهم کار نمیدن.
توسط (1.6k امتیاز)
اگر واقعا قصدتون هلنده حتی ادرس لینکدینتون رو عوض کنید به امستردام. مثلا کد پستی ۱۰۰۰. موبایل اشکال نداره بزارین همون بمونه. این می تونه تاثیرگذار باشه
توسط (1.8k امتیاز)
به نظرم این ایده خوبی باشه. چون من فقط اینترست اریا، در واقع محلی که ایده آل هست برای کار پیدا کردنم رو داخل لینکداین روی هلند تنظیم کردم که آگهی های کاری هلند برام بیاد.
شما فقط لینکداین رو پیشنهاد میکنید؟
من از مونستر و این دید و گلسدور هم اپلای کردم. ولی جواب همه منفی بوده. یا گفتن بخاطر زبان هلندی متاسفیم یا اینکه تمپلیت تکراری اینکه شخص دیگری با شرایط مچ بیشتر پیدا کردیم و یکی دو تا هم گفتن اور کوآلیفای هستید.
خیلی ممنونم که وقت گذاشتید.
توسط (800 امتیاز)
شما نیازی نیست آدرسی غیر از آدرس خودتون بذارید و به نظرم درست هم نیست، کافیه تو قسمت اطلاعات شخصی  رزومه work permit هلند رو ذکر کنید و بنویسید که مایل به جابجایی به هلند هستید، open to relocation.
رتبه‌ی دانشگاه مهم نیست اما مثلا وقتی شرکت بزرگی با دانشگاهی مثل آیندهوون کار کنه خب احتمال گرفتن دانشجو از گروهی که توی دانشگاه میشناسه بیشتره.
زبان هلندی تا جایی که من شنیدم از کسایی که دنبال کار بودن، برای رشته‌های عمران نقش مهمتری از سایر رشته‌ها داره و شانس کار با زبان انگلیسی کمتره.
توسط (1.8k امتیاز)
خیلی ممنون از راهنماییتون. پس اینجور که از نظرات دوستان متوجه شدم، اکثر دوستان کارشون رو از طریق لینکداین پیدا کردن و نکاتی که گفته شده رو هرکس به یه نحوی رعایت کرده و نکته مهم بلد بودن زبان هلندی و بعدش ساکن هلند بودن هست.
من فکر میکردم شاید روش دیگه‌ای داره کار پیدا کردن تو هلند و به همین دلیل تمام اپلیکیشنهایی که از طریق لینکداین اقدام میکنم ریجکت میشه.
0 امتیاز
توسط (5.9k امتیاز)
راه حل سعید خوبه .بهترین راه شناختن کساییه که تو شرکت های مرتبط کار کنند و بتونن رزومه اتون رو به هایرینگ منجر بدن. پس سعی کنید با ایرانی هایی که تو این شرکت ها کار می کنند ارتباط بیشتری بگیرید.( از جمله توی فدکس و دی اچ ال).  توی رزومه تون اون بالا حتم یک خط قید کنید که اجازه کار هلند رو دارید.اضافه کنم که هلند کشور لجستیکه نه عمران. پس بیشتر روی بخش دوم تحصیلات و سوابقتون مانور بدین( نظر شخصیه البته)
توسط (1.8k امتیاز)
متاسفانه سابقه کار در رمینه حمل و نقل و لجستیک و یا ساپلای چین ندارم، اما در زمینه عمرانی هر نوع سازه ای طراحی کردم و ساختم.
من ایتالیا هستم و هنوز هلند نرفتم. خواستم اول کار پیدا کنم و بعد برم. اما نمیدونم که این موضوع که آدرسی در هلند داخل رزومم و یا اپلیکیشنهایی که پر میکنم ارائه نمیدم و آدرس ایتالیام رو مینویسم تاثیر منفی داره یا نه.
توسط (1.6k امتیاز)
دقیقا نکته ای که من میخواستم بگم‌همین بود
بنظرم توی ایمیل یا رزومه یجوری باید بگید که هلند هستید یا اجازه کار دارید
توسط (1.8k امتیاز)
اجازه کار دارم. (در واقع در حال آماده شدن هست) اما آدرس ندارم. اگر آدرسی بدم که واقعی نباشه مشکل ساز خواهد شد یا نه. چون در ایتالیا برای گرفتن اجازه اقامت آدرس ارائه باید بدید و افسر شهرداری میاد و محل سکونت شما رو چک میکنه. در هلند هم بهمین صورت هست؟
توسط (5.9k امتیاز)
نکته دیگه اینکه وقتی میگید ۳ هزار نفر ادم متخصص رشته خودم میشناسم حس میکنم یجای کار لنگ میزنه
۳ هزار نفر ادمی که بتونه جاب افر بده برای اون زمینه ای که شما تخصص گرفتی خیلی زیاد ادرس رو‌ نمیدونم ولی یجوری باید ب طرف برسونی که هم‌اجازه کار داری هم میتونی برای مصاحبه ای چیزی اگه بخوان بیای
توسط (1.6k امتیاز)
سه هزار کانکشن دارم در زمینه رشته خودم. نه به این معنی که میتونن بهم جاب آفر بدن. همه کسانی که تو زمینه عمران و ساخت و ساز و تعداد کمی  لجستیک و حمل و نقل هستن. از تکنسین و نقشه کش تا مدیر پروژه. سعی کردم تعداد زیادی هم مدیر منابع انسانی و مدیرهای استخدام رو وارد کانکشنهام کنم که شاید بیشتر پروفایلم دیده بشه توسطشون. اما متاسفانه اتفاق خاصی تا کنون نیفتاده.
خیلی ممنون که وقت گذاشتید و راهنمایی کردید.
0 امتیاز
توسط (1.6k امتیاز)

هم حضورتون توی هلند و هم دونستن زبان هلندی بسیار موثره، در واقع با نداشتن هر کدوم از اینها شما یه عامل خیلی مهم رو از دست دادید...
ضمنا در تایید نظر دوستان تعداد افراد توی network شما خیلی مهم نیست.
تجربه ی من اینه که اگر واقعا قصد پیدا کردن کار دارید باید روی پیدا کردن ارتباط غیر مجازی با ادم درست مثلا از طریق صحبت کردن با ادمها توی نمایشگاه های کاریابی سرمایه گذاری کنین.

توسط (1.8k امتیاز)
خیلی ممنونم. من هم با شما و تمامی دوستان هم عقیدم که تعداد کانکشنها‌ مهم نیست.
بیشتر میخواستم بدونم دوستانی که کار پیدا کردن در هلند، فقط از طریق لینکداین موفق شذن و یا پروسه دیگری هم مشابه چیزی که شما فرمودید رو طی کردن با حضور در نمایشگاه های کاریابی. یا ادارات کاریابی داره هلند مثل آلمان و با مراجعه به اونها امکان پیدا کردن کار وجود داشته باشه.
توسط (1.6k امتیاز)
من چیزی که میگم طبق تجربه خودم هست شاید برای همه صدق نکنه.

نکته اول اینکه اتفاقا connection مهم هست و افرادی که تو شرکت x کار میکنن میتونن رزومه یه نفر رو به HR بدهند و اگه از طرف روی شناختی که دارن تعریف هم بکنن چه بهتر.

نکته دوم اینکه هلند خودش به اندازه کافی دانشگاه خوب داره. چرا یه شرکت باید یه دانشجو رو از یه کشور دیگه بگیره و احتمالا از یک دانشگاه ضعیف تر؟ البته من قبول دارم که یه فرد میتونه تو یه دانشگاه معمولی درس بخونه و با پشت کار به درجه بالایی از دانش برسه ولی کسی که رزومه رو تو 1 دقیقه تایید یا رد میکنه به این چیزها فکر نمیکنه.
 دقت کنین که اینجا درس ها بعضا طراحی شدن برای هلند! یعنی "" به عنوان مثال "" وقتی اینجا پل چوبی ساخته نمیشه اگه یکی مثلا ایران درسی تو این زمینه خونده و توانایی داره تو طراحی پل چوبی، اینجا اصلا اولویتی براش در نظر گرفته نمیشه. این اهمیت تحصیل در کشور مقصد رو نشون میده.

نکته سوم زبان هلندیه که برای رشته هایی که کار زیاد داره، مثل کامپیوتر میشه که بدون زبان هلندی کار پیدا کرد، ولی برای رشته هایی که کار زیاد نداره زبان هلندی مهمه و بعضا لازم.

نکته چهارم اینکه محل زندگی مهمه که هلند باشه تو رزومه.
توسط (1.8k امتیاز)
درست میفرمایید.خود لینکداین این آپشن رو داره که وقتی برای پوزیشنی اپلای میکنید، از داخل کانکشنهاتون کسانی که تو اون شرکت کار میکنن رو پیدا میکنه و بهتون پیشنهاد میده که اگر میخواید ازشون درخواست کنید که ریکام کنن شما رو.
دانشگاهی که من تو ایتالیا درس خوندم تو رشته حمل و نقل، تو هلند فقط دانشگاه دلفت هست که بالاتر هستش رنکش فکر میکنم و با این موضوع موافق نیستم که نخوان از کشور دیگه ای نیرو کار بگیرن.
تو رشته عمران و حول نقل ۸۰ درصد موارد مشابه هست. اما هر کشوری آیین نامه طراحی خاص خودش رو داره، ولی به این معنی نیست که شما وقتی طراحی پل فلزی بلد باشی، نمیتونی پل چوبی طراحی کنی.
اما نکته زبان که فرمودید فکر میکنم مهمترین موضوع باشه. چون در خیلی از پوزیشنهایی که من اقدام کردم که جواب ایمیلم بصورت تمپلیت نبود، به زبان هلندی اشاره داشتن.
ممنونم از راهنماییتون
0 امتیاز
توسط (800 امتیاز)
من خودم به شخصه از وبسایت indeed.nl بهتر و بیشتر از لینکدین جواب گرفتم. می تونید هم به انگلیسی و هم به هلندی سرچ کنید. بعضی وقتها آگهی رو به هلندی میزارن اما بنا به شرایط و تعداد متقاضیان ممکنه از رزومه و کاور لتر انگلیسی هم دعوت به مصاحبه کنند. فقط اگر خواستید برای پوزیشن های هلندی اپلای کنید در انتهای کاور لتر اعلام کنید که یادگیری زبان هلندی تو برنامتون هست.
توسط (1.8k امتیاز)
خیلی ممنونم از راهنمایی که کردید. حتما انجام خواهم داد. فکر میکنم زبان هلندی مهمترین موضوع باشه الان برای من. امیدوارم که مرتفع بشه این موضوع برای من و شرکتی باشه که با زبان انگلیسی، فرانسوی یا ایتالیایی بنده رو استخدام کنه.
Smiley face

به سامانه مشاوره تحصیلی بورسیه خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.

133 سوال

199 پاسخ

174 دیدگاه

60 کاربر

...