0 امتیاز
در مدارک اپلای توسط (1.8k امتیاز) 1 نشانه گذاری شده
برچسب گذاری دوباره توسط
من میخوام توی اپلای تحصیلی ریزنمرات رو ارسال اولیه نجام بدم و میخوام فرق این دو تا رو دقیق بدونم چون یکی از دوستام برای کانادا ریزنمرات غیر رسمی فرستاده و اپلای رو انجام داده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (1.4k امتیاز)

تفاوت ریزنمرات رسمی و غیررسمی -  Official/Unofficial Transcript

ریز نمرات تحصیلی مدرکی است از وضعیت تحصیلی شما به این معنی که نمرات شما در دانشگاه به صورت دقیق ثبت می شود و شما برای اپلای و مهاجرت تحصیلی این مدرک را به دانشگاه مقصد ارائه خواهید کرد.

در مواقعی که دانشگاه محل تحصیل شما ریزنمرات غیر رسمی و بدون مهر و امضای دانشگاه را به شما ارائه می دهد شما باید دانشگاهی را انتخاب کنید که برای پذیرش تحصیلی شما ریز نمرات غیر رسمی و بدون مهر را می پذیرند.

در بعضی از دانشگاه ها ریز نمرات فیزیکی و چاپی مورد نیاز نیست و فقط کافیست آموزش دانشگاه مبدا یک نسخه از آن را ایمیل کند . البته مهم در این موارد دانشگاه مقصد است که کدام یک از انواع ریز نمرات را قابل قبول می داند.

در برخی مواقع نیز اتفاق افتاده است که اگر ریزنمرات غیر رسمی را یک ترجمه غیر رسمی کنید و مهر غیر رسمی دارالترجمه را در زیر آن درج کنید به منزله رسمی به حساب می آید.

✅  عنوان مختلفی که برای ریزنمرات در دانشگاه های مختلف استفاده می شود:

Transcript of Records (ToR)

Permanent Record

Mark Sheet

Mark List

Academic Certificates

Report Card

Diploma Supplement

Statement of Learning

Record of Achievement

Academic Record

Cumulative Record File (CRF)

✅  تفاوت ریزنمرات رسمی و غیررسمی

ریزنمرات غیر رسمی، سندی غیر رسمی و نسخه کپی از اصل کارنامه نمرات شما می باشد که بدون مهر دانشگاه و امضای ثبت بر روی کاغذ ساده چاپ می شود . این نوع سند غالبا مورد استفاده قرار نمی گیرد مگر اینکه در زمان تکمیل کردن اپلیکیشن فرم خود دانشگاه اعلام کند که ریزنمرات غیر رسمی را قبول می کند.

مواقعی که دانشگاه محل تحصیل شما قادر به ارائه ریز نمرات شما به زبان انگلیسی نبود شما باید پس از دریافت ریز نمرات فارسی آن را از طریق دارالترجمه ترجمه کرده و ارائه دهید. البته توجه داشته باشید که چون این نسخه غیر رسمی است شاید دارالترجمه آن را ترجمه نکنند که در این صورت شما بایستی درخواست ترجمه غیر رسمی کنید که فاقد مهر مترجم و دادگستری هست.

ریزنمرات رسمی،  در اصل نسخه ی اصلی از مدارک شماست که پس از فارغ التحصیلی و تسوبه حساب با دانشگاه و پس از آزادسازی مدرک تحصیلیتان به شما ارائه می شود و کارنامه ی ریزنمرات تحصیلی شماست که با مهر و امضای دانشگاه به شما ارائه می شود. معمولا این کارنامه باید به زبان دانشگاه مقصد باشد که توسط دارالترجمه قانونی و معتبر ترجمه می شود و مهر رسمی در زیر آن درج می شود.

Smiley face

به سامانه مشاوره تحصیلی بورسیه خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.

133 سوال

199 پاسخ

174 دیدگاه

60 کاربر

...