0 امتیاز
در مدارک اپلای توسط (1.4k امتیاز)
پذیرش کاندیشنال یا مشروط رو چطور میتونیم اقدام کنیم؟ مدرک زبان ندارم الان و نمیخوام زمان رو از دست بدم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (5.9k امتیاز)

پذیرش کاندیشنال یا مشروط

  • پذیرش کاندیشنال یا پذیرش مشروط ( Conditional offer of acceptance/admission) موقعیت‌هایی هستند که متقاضی به دلیل شرایط خاصی که دارد به صورت مشروط موفق به اخذ پذیرش کالج یا دانشگاه مورد نظر می‌شود.
  • این نوع پذیرش برای دانشجویانی کاربرد دارد که تمامی معیار‌های مورد نیاز دانشگاه را نداشته و با شرط اینکه بتوانند در مدت معین موارد مورد نیاز را برآورده کنند، موفق به دریافت پذیرش می‌شوند.

  مهمترین مدارکی که می‌تواند موجب اخذ پذیرش کاندیشنال یا موقت شود:

  • عدم ارائه مدرک زبان
  • معدل پایین مقطع قبلی
  • ماده نبودن مدرک مقطع قبلی 
  • آماده نبودن برگه ریز نمرات رسمی مقطع تحصیلی قبلی 
  • لزوم گذراندن واحدهای پیش نیاز

✅ در بیشتر مواقع دانشجویان به دلیل نداشتن مدرک زبان مورد قبول دانشگاه مقصد اقدام به پذیرش کاندیشنال یا پذیرش مشروط می‌کنند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع پذیرش مشروط دانشجویان بین‌المللی را، معادل پذیرش بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی می‌دانند.

✅ بررسی پرونده پذیرش کاندیشنال با پذیرش قطعی فرق دارد. مجوز اقامتی که برای این متقاضیان صادر می‎شود، محدود به گذراندن دوره پیش نیاز می‌باشد؛ اما در حالتی که فرد موفق به دریافت پذیرش قطعی شده است، اجازه اقامت برای مدت دوره اصلی صادر می‌شود.

طول دوره پذیرش کاندیشنال

در شرایطی که متقاضی موفق به دریافت پذیرش مشروط شود، باید طی زمان معین دوره‌های آماده‌سازی زبان را در کالج یا آکادمی‌های وابسته و غیر وابسته به دانشگاه پشت سر بگذارد و یا به معدل مورد نظر دانشگاه دست‌ یابد. این زمان با توجه به توانایی دانشجو بین 3 ماه تا 2 سال طول خواهد کشید.

افرادی که پذیرش آن‌ها مشروط به گذراندن دوره زبان است، چقدر شانس دریافت ویزای دانشجویی دارند؟

سفارت کشور‌های مختلف نسبت به صدور ویزا برای دانشجویانی که پذیرش مشروط دریافت کرده‌اند سختگیرانه عمل می‌کنند. اگر پذیرش دانشجو مشروط به مدرک زبان باشد، متقاضی بعد از اینکه دوره‌ی مورد نظر را پشت‌سر گذاشت و نمره قبولی کسب کرد، در صورتی که بتواند بدون گذراندن آزمون وارد دوره اصلی بشود، شانس دریافت ویزای تحصیلی وی، خوب خواهد بود.

آیا اپلای در مقطع دکترا بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است؟

در دوره دکتری مدرک زبان یکی از اصلی‌ترین مدارک محسوب می‌شود. به همین دلیل هیچ دانشگاهی در مقطع دکتری بدون مدرک زبان پذیرش نخواهد داد. این امکان تنها برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد وجود دارد تا در صورتی که دانشجو واجد شرایط پذیرش در دانشگاه مورد نظر باشد، پذیرش مشروط دریافت کند.

Smiley face

به سامانه مشاوره تحصیلی بورسیه خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران این مجموعه.

133 سوال

199 پاسخ

174 دیدگاه

60 کاربر

...