Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان
دسامبر 25, 2023

ویزای توریستی کانادا + شرایط و قوانین 2024

5/5 - (4 امتیاز)
ویزای توریستی کانادا

یکی از راه های مهاجرتی به کانادا ویزای توریستی کانادا می باشد. آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند تا به صورت موقت به کشور کانادا مهاجرت کنند به ویزایی تحت عنوان ویزای اقامت موقت یا TRV (Temporary Resident Visa) نیاز دارند که به ویزای توریستی یا ویزیتوری (Visitor Visa) نیز معروف است.
در حقیقت ویزای توریستی کانادا (TRV) یک مجوز اقامت موقت می باشد که به متقاضی اجازه می دهد که در خاک کانادا به مدت 6 ماه اقامت داشته باشد. ویزای توریستی کانادا تنها برای مقصود گردشگری ارائه می شود پس با ویزای توریستی نمی توان به کار یا تحصیل (بیشتر از شش ماه) پرداخت. ویزای توریستی برای دوره های کوتاه اموزشی مانند دوره های زبان یا به منظور حضور در یک رویداد آموزشی و تجاری و شرکت در کنفرانس ها یا همایش ها و دیدار با اقوام نیز صادر می شود. البته برطبق قانون جدید، برای سال 2024 دولت کانادا به ایرانیانی که با ویزای توریستی به خاک کانادا مهاجرت کرده اند، این اجازه را می دهد تا این ویزا را به ویزای کاری (اوپن ورک پرمیت) یا تحصیلی (استادی پرمیت) تبدیل کنند و اقامت خود را از کوتاه مدت به بلند مدت تبدیل کنند و در این صورت می توانند به کار و تحصیل مشغول شوند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره تحصیل در کانادا

ویزای توریستی کانادا بر اساس اجازه تعداد دفعات ورود به کشور کانادا به دو گروه تقسیم بندی می شود:

  • ویزای یک بار ورود یا سنگل(single entry)
  • ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (multiple entry)
  • نوع دیگری از ویزای توریستی کانادا وجود دارد که به سوپر ویزای کانادا معروف است.

ویزای یک بار ورود یا سینگل کانادا (single entry)

ویزای سینگل یا یک بار ورود توریستی به متقاضیان این اجازه را می‌دهد که فقط یک بار در زمان تعیین شده وارد کشور کانادا می‌شوند و تا زمان منقضی در کانادا باشند. از این رو وقتی که با این ویزای سینگل از خاک کانادا خارج شوید، این ویزای سینگل توریستی باطل می شود و برای ورود مجدد به کشور کانادا، بایستی دوباره درخواست ویزا بدهید و همه مراحل اخذ ویزا را دوباره انجام دهید.

ویزای چند بار ورود یا مولتیپل کانادا (multiple entry)

ویزای توریستی مولتی یا چند بار ورود کانادا، این اجازه را می دهد که تا زمان پایان اعتبار ویزای خود، بدون محدودیت از این کشور خارج و به این کشور سفر کنند. با ویزای چندبار ورود توریستی کانادا می‌توانید بدون محدودیت و به مدت 5 سال به کانادا سفر کنید و با هربار که وارد خاک کانادا می شوید به مدت 6 ماه اقامت داشته باشید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدت اعتبار پاسپورت هر چند مقدار که باشد ویزای توریستی چند بار ورود بر اساس آن صادر می شود و از انجایی که گذرنامه معتبر برای ایرانیان به مدت 5 سال می باشد، ویزای توریستی چندبار ورود برای ایرانیان به صورت 5 ساله صادر می شود و به این دلیل این ویزا، به ویزای 5 ساله کانادا شهرت دارد.

سوپر ویزای کانادا

دسته ی دیگر در ویزاهای توریستی وجود دارد که به سوپر ویزای کانادا معروف است. سوپر ویزای کانادا برای افرادی که فرزندانشان شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دارند اعطا می شود. مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا به مدت ۱۰ سال است ولی چون گذرنامه ایرانیان به مدت ۵ سال اعتبار دارد این ویزا نیز با اعتبار ۵ سال صادر می شود. افراد با سوپر ویزای کانادا می توانند در هر بار ورود به کشور کانادا به مدت ۲ سال پیاپی در خاک کانادا اقامت داشته باشند. برای اخد سوپر ویزا، دعوت‌نامه از فرزندان بالای 18 سال اجباری است.

شرایط و ضوابط اخذ ویزای توریستی کانادا توسط اداره مهاجرت IRCC هر ساله آپدیت می‌شود. در ادامه مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی را بیان می کنیم ولی به این نکته باید توجه کرد که تمام مدارک باید بوسیله یک دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود و باید به صورت اسکن و غالب فرمت PDF در سایت اداره مهاجرت بارگذاری شود و حجم آنها نباید بیشتر از 4 مگابایت باشد.

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس جدید رنگی با زمینه سفید که مربوط به 6 ماه اخیر باشد.
  • ترجمه اسناد شناسایی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • نداشتن سابقه کیفری و ترجمه این سند
  • ترجمه سند ازدواج
  • برخورداری از سلامتی کامل
  • اسپانسرشیپ لتر (در صورت لزوم حمایت مالی از خانواده مقیم درکانادا)
  • ارائه کاورلتر به منظور بیان دلیل های قانع کننده از هدف سفر و اقامت در کانادا
  • ارائه تای فامیلی برای اثبات وابستگی عاطفی، مالی و کاری به کشور خود تا افیسر قانع شود که قصد بازگشت به کشور خود را دارید.
  • ترجمه مدارک شغلی (شامل گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب و ….)
  • ارائه تمکن مالی
  • سفر به یکی از مراکز VAC سفارت کانادا برای انگشت نگاری
  • فرمهای ویزای توریستی
  • داشتن دعوت نامه
  • داشتن سابقه سفر (تراول هیستوری)
  • مدارکی دال بر رزرو مسکن یا هتل در کانادا (ارائه رزرو هتل و برنامه سفر متقاضی در صورت عدم داشتن دعوت نامه)
  • برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین سفر می‌کنند ترجمه رضایت نامه محضری والدین.

☑️ پیشنهاد مطالعه: معرفی کالج کلمبیا کانادا

به منظور اقدام برای ویزای توریستی کانادا جلب نظر و متقاعد کردن آفیسر سفارت در کانادا در اولویت قرار دارد. از این رو باید به آفیسر سفارت این اطمینان داده شود که چون شما برای ویزای توریستی اقدام می کنید طبیعتا باید سفرهای توریستی را در سایر نقاط جهان به غیر از کانادا نیز داشته باشید. از این رو این سفر ها برای شما یک تراول هیستوری ایجاد می کند. البته داشتن تراول هیستوری برای اخذ ویزای توریستی اجباری نیست فقط شانس شما را بالا می برد. اما به این نکته توجه کنید که این تراول هیستوری باید درخور باشد و صرفا سفر به هر کشوری نباشد. تراول هیستوری می تواند شانس شما را بالا ببرد که سفر به کشورهای حوزه شینگن، اروپا، روسیه، دوبی، آسیای شرقی مانند ژاپن، کره، سنگاپور، چین، استرالیا و… باشد. طبیعتا هر چه تراول هیستوری به کشور های معتبر بیشتر باشد شانس اخذ ویزای توریستی کانادا نیز بیشتر است.

اثبات تمکن مالی و گردش حساب مالی 4 تا 6 ماهه یکی از مدارک اصلی صدور ویزای توریستی کانادا است. آفیسر سفارت کانادا برای اطمینان از تامین هزینه‌های متقاضی، خواستار اثبات توانایی مالی در قالب گواهی تمکن می‌باشد. این گواهی باید به صورت ترجمه شده از بانکی که در آن گردش مالی دارید باشد. حداقل میزان وجه برای اثبات مالی در حدود 12000 دلار کانادا برای شخص متقاضی است و این مقدار به ازای هر عضو خانواده بیشتر می شو د. به صورت کلی مدارک مالی که ارائه میدهید به شرح زیر است:

  • گواهی تمکن مالی ترجمه شده با مهر بانک
  • گردش حساب چهار تا شش ماهه
  • گواهی بلندمدت یا سهام
  • ارائه سند منزل یا اتومبیل و ترجمه آن (در صورت اجاره بودن منزل ارائه اجاره نامه)

ارائه دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی کانادا اجباری نیست؛ ولی این نامه می‌تواند شانس شما را برای اخد آن بسیار بالا برد. براساس قانون جدید کانادا که ایرانیان با ویزای توریستی می توانند ویزای خود را به ویزای کاری و تحصیلی تبدیل کنند، میزان تقاضا برای این نوع ویزا را بسیار بالا رفته است. این امر باعث شک برانگیز بودن درخواست افراد برای ویزای توریستی می شود، از این رو داشتن یک دعوت نامه می تواند باعث سبقت شما از سایرین شود و احتمال دریافت ویزا را بسیار بالا برد.

یکی دیگر از اسناد لازم برای ارائه به سفارت بیان وابستگی عاطفی و شغلی به کشور مبدا است تا ثابت شود که بعد از اتمام اعتبار ویزای خود به کشور خود باز می گردد. این سند که به تای فامیلی نیز معروف است باید برای اطمینان دادن به آفیسر سفارت کانادا است که از نظر خانوادگی، شغلی، مالی و … در کشور خود وابستگی دارد که نشان از بازگشت وی می باشد.

ویزای توریستی کانادا

تمامی مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا به جز مرحله ارسال اطلاعات و انگشت‌نگاری به صورت غیر حضوری و آنلاین باید انجام شود. مراحلی که برای اخذ ویزای توریستی با طی کنید به شرح زیر می تواند باشد:

مدارکی که در بالا ذکر شده است تقریبا تمام مدارکی هستند که برای ویزای توریستی کانادا مورد نیاز است. این مدارک را به صورت اسکن و هم فیزیکی نزد خود نگه دارید.

در این قدم بایستی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. برای این کار وارد وب سایت اداره مهاجرت کانادا IRCC شوید و از طریق گزینه REGISTER یک حساب کاربری ایجاد کنید. در این مرحله مدارک لازم را باید اسکن کرده و بعد از بارگزاری، فرم های درخواست ویزا را تکمیل کنید. فرمها بایستی به صورت کامل و با صداقت تکمیل شوند و به دور از هرگونه اطلاعات دروغ باشد.

بعد از اینکه مدارک خود را آپلود کردید در مرحله بعدی بایستی هزینه های مربوط به ویزاهای توریستی که شامل هزینه درخواست و بیومتریک می شود را از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند مستر کارت یا کردیت کارت پرداخت نمایید. هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا مجموعا 185 دلار کانادا است که این مبلغ شامل 100 دلار هزینه ویزا و 85 دلار هزینه انگشت نگاری می باشد که خدماتی مانند تکمیل فرم ها، آماده سازی پرونده، تعیین وقت سفارت کانادا برای تست بیومتریک می باشد.

بعد از اینکه تمامی اطلاعات و هزینه ها را نهایی کردید، یک نامه طی مدت 24 تا 72 ساعت بعد برای شما ارسال می شود. از زمان دریافت این نامه 30 روز فرصت دارید تا اطلاعات بیومتریک خود را در یکی از مراکز VAC سفارت خانه های کانادا ثبت نمایید.

در صورتی که با درخواست ویزای شما موافقت شود بایستی برای الصاق برچسب ویزای کانادا در پاسپورتتان به دفاتر VAC در یکی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه مراجعه کنید. البته نیازی به حضور فیزیکی شما نیست و شرکت هایی هستند که با استفاده از خدمات پیکاپ ویزا حداکثر طی مدت یک هفته این پروسه را انجام می دهند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا به صورت دقیق مشخص نیست و سفارت کانادا بازه زمانی قطعی را برای بررسی پرونده‌ها اعلام نکرده است اما از زمان پرداخت هزینه، بررسی پروند شما آغاز می‌شود با این حال بر اساس اعلان IRCC میانگین زمان برای هر پرونده می تواند تا 57 روز کاری هم زمان ببرد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: رفع ریجکتی ویزای کانادا

با تکمیل کردن فرم زیر میتوانید مشاوره رایگان متخصصین بورسیه دات کام را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

This field is required.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*This field is required.