Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان
ژانویه 6, 2024

رفع ریجکتی ویزای کانادا + ریسابمیت یا کورت

5/5 - (1 امتیاز)
رفع ریجکتی ویزای کانادا

زمانی که شما برای ویزایی به منظور مهاجرت به کانادا چه توریستی یا تحصیلی اقدام می کنید هیچ گونه ضمانتی نیست که ویزای شما به صورت صد درصد صادر شود. مراحل و گام هایی هست که شما باید ان را انجام دهید تا شانس شما را بالا ببرد. پس اگر در طی مراحل اخد ویزای کانادا به مشکلاتی از قبیل ریجکتی برخورد کردید ناراحت نشوید چون که این مسئله قابل حل می باشد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای کانادا یا اصطلاحا رد شدن ویزای کانادا (تحت عناوینی چون Deny، Decline، Refused، Denial نامیده می شود) که برخی آن را رفیوز ویزا می‌نامند و به دلایل گوناگون اتفاق می افتد.
در اکثر پرونده ها وقتی که با عبارتی چون Rejected برخورد می کنند، در وضعیت رفیوز قرار می گیرند که این نشان دهنده وجود امید و راه‌حل برای درخواست اعتراض تجدیدنظر است. متقاضیان ویزای کانادا، در صورتی که با ریجکت و یا رد درخواست ویزا مواجه شوند، یک نامه از سفارت دریافت می‌کنند که در این نامه، دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا برای آن‌ها تشریح می گردد.

در حالت کلی بین ریجکت شدن ویزا و رفیوز شدن ویزا تفاوت چندانی وجود ندارد. بطور کلی،‌ رفیوز شدن یک پرونده یعنی پرونده بسته شده و میتوانید هر زمانی اپلای کنید فقط به شرطی که پاسخی به دلایل رفیوز شدن داشته باشید. پرونده های ریجکت شده امکان اعتراض به باز شدن مجدد پرونده وجود دارد.

اصطلاح رفیوز یکی از عبارات پرکاربرد در رد درخواست ویزا به شمار می‌آید و زمانی اتفاق می‌افتد که متقاضی نتواند ثابت کند که صلاحیت بازدید از کانادا یا سفر به آن را دارد. دلیل استفاده از این اصطلاح بیشتر زمانی است که متقاضیان نتوانند اطلاعات مهم را ارائه دهند یا گاهی اوقات به این دلیل است که سند خاصی در مدارک ارائه شده به سفارت وجود ندارد و این اصطلاح در نامه رد درخواست وجود دارد.

پس اصطلاح رفیوز در مورد رد درخواست ویزا وقتی به کار می اید که اطلاعات مهم به دلایل خاصی رد شده، یا اسناد خاصی مفقود شده اند و یا درخواست شما به شکل ناقص ارائه شده باشد. اصطلاح ریجکت Rejected در نامه سفارت زمانی به کار می رود که درخواست متقاضی برای دریافت ویزای کانادا رد شده است، اما این رد درخواست به مرحله نهایی تصمیم‌گیری نرسیده است.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا با این که از نظر شما تمام شرایط دریافت ویزای کانادا را رعایت کردید با این حال ویزای شما رد شده است و چرا آفیسر درخواست شما را ریجکت کرده است. این مسئله دلایل گوناگونی دارد که در ادامه به انها می پردازیم اما به صورت اجمالی و کلی ممکن است یکی از این دلیل های پیش پا افتاده مانند تقاضای بالا برای دریافت ویزا و از طرفی ظرفیت کم برای اعطای ویزا در سفارت باشد. قاعدتا هر مقدار که تعداد تقاضا برای یک چیزی زیاد شود عرضه آن نیز کم می شود و این موضوع برای اعطای ویزا نیست مستثنی نیست و سفارت با درخواست زیاد و ظرفیت محدود مواجه می شود که در این صورت چاره‌ای جز ریجکتی برخی پرونده ها ندارد.
مورد بعدی که می تواند ریجکت شدن ویزای کانادا را برای شما رقم بزند گذاشتن زمان محدود برای بررسی هر پرونده در سفارت کانادا است که این امر می تواند منجر به خطا توسط آفیسر شود. از انجا که درخواست برای کشور کانادا بسیار زیاد است و آفیسر این پروند ها که از بسیاری از کشورها دریافت می کند را باید در سریعترین زمان ممکن بررسی کند و نتیجه را اعلام کند و این سرعت می تواند منجر به خطا شود. دلایل بیشتری که باعث ریجکت شدن ویزای کانادا می شود عبارتند از:

برخی از اسنادی که برای ویزای کانادا باید ارائه دهید اجباری است و برخی دیگر اپشنال است. شما علاوه بر اینکه باید مدارک اجباری را ارائه دهید با ارائه مدارک اپشنال یا اختیاری می توانید شانس خود را برای دریافت ویزای کانادا افزایش دهید. همچنین، مدارک شما باید قابل استناد و معتبر باشد و در صورتی که مدارک شما از اعتبارکافی برخوردار نباشد، ممکن است در درخواست های بعدی برای رفع ریجکتی روی شما حساسیت زیادی اعمال شود.

درصورتی که گواهی تمکن مالی که ارائه میدهید کافی نباشد یا طبق شرایط گفته شده سازمان مهاجرتی کانادا نباشد باعث ریجکتی شما می شود. مقدار تمکن مالی براساس نوع ویزا و تعداد اعضای همراه و مدت اقامت در کانادا می تواند متفاوت باشد.

ارائه ندادن یا نداشتن اموال و دارای در کشور خود؛ مانند یک بیزینس در کشور خود یا خانه و اتومبیل یکی از عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری آفیسر می تواند باشد.

بسته به ملیت شما، ممکن است که اگر سابقه سفر به کشورهای خارجی را نداشته باشید، درخواست ویزای شما رد شود. درصورتی که شما سابقه سفر به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید، شانس شما برای دریافت ویزا بیشتر است.

نداشتن وابستگی خانوادگی یا وابستگی شغلی و کسب و کار مناسب در کشور خود باعث مشکوک شدن افیسر و وجود نقص در پرونده ان می شود که نتیجه طبیعی آن ریجکت شدن درخواست ویزا می شود. دلیل این امر این می باشد که برداشت افیسر این است که متقاضی چون روابط و وابستگی مناسبی در کشور خود ندارد و می تواند باعث عدم بازگشت وی به کشور خود شود و در نتیجه افیسر قانع نمی شود که شما قصد بازگشت بعد از مدت اقامت داشته باشید.

اگر متقاضی دارای سوابق کیفری باشد؛ بسته به جرم و زمان ارتکاب توسط متقاضی می تواند باعث ریجکت شدن ویزای کانادا شود.

متقاضی برای مهاجرت خود به کانادا باید هدف خود را بیان کند. این توضیحات را می توان در غالب کاورلتر ارائه داد و باید هدف خود از سفر به کانادا را با دقت و دلایل منطقی توضیح دهد. در صورت ابهام در بیان این دلایل، ممکن درخواست ویزای شما رد شود. دلایل دیگری که باعث می شود ویزای شما در خطر ریجکت شدن قرار گیرد می تواند مواردی چون وضعیت کاری شما در کشور مبدا، وضعیت اقامتی شما در کشور محل اقامت که آیا قانونی است یا غیرقانونی، داشتن بیماری‌ پرریسک، ارائه اطلاعات نادرست و گمراه کننده باشد.

با این توضیحاتی که داده شد ما به دلایل کلی که می تواند با رعایت نکردن ان ویزای شما را در خطر ریجکت شدن قرار دهد آشنا شدیم. از انجایی که قصد افراد برای مهاجرت می تواند متفاوت باشد ما انواع متفاوتی ویزا برای مهاجرت به کانادا داریم که پرمتقاضی ترین ویزاها ویزای توریستی و تحصیلی کانادا می باشد. چون هر یک از این ویزاها شرایط و مدارک خود را دارند پس رعایت نکردن یک سری فاکتورها نیز می تواند باعث ریجکت شدن ویزای توریستی یا تحصیلی شما می شود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: راهنمای ویزا توریستی کانادا

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

براساس داده های اداره مهاجرت کانادا IRCC تقریباً 30 درصد از درخواست‌ کنندگان ویزای دانشجویی کانادا با ریجکتی ویزا مواجه می شوند. بطور کلی چند عامل رایج همواره در ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا نقش دارند. این عوامل در واقع موجب تردید آفیسر در خصوص انگیزه متقاضی از سفر به کانادا و یا بازگشت وی پس از پایان مهلت ویزا می‌شوند. از این رو مهمترین عامل در اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه مدارکی است که اداره مهاجرت کانادا را قانع کند که، متقاضی پس از پایان دوران تحصیل به کشور خود باز می گردد و برای اقامت طولانی مدت در کانادا برنامه ریزی نکرده است. بنابراین مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • عدم ارائه اطلاعات شفاف و صادقانه در پرونده
  • نداشتن تمکن مالی قوی به منظور تامین هزینه های تحصیل و زندگی
  • تردید آفیسر سفارت درخصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدا پس از پایان مهلت ویزا
  • نداشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه یا کالج در کانادا
  • متقاعد کننده نبودن برنامه تحصیلی متقاضی
  • وضعیف اقامت در کشور مبدا
  • پیوندها و وابستگی خانوادگی متقاضی در کشور مبدا قوی نباشد
  • برخورداری از سود پیشینه
  • مدارک ناقص مرتبط با تحصیل
  • تردید درباره انگیزه و دلایل سفر به کانادا
  • ابهام در رشته تحصیلی و سابقه تحصیلی
  • گپ تحصیلی
  • انتخاب دانشگاه ضعیف
  • عدم ارائه انگیزه نامه قوی
  • پذیرش مشروط برای تحصیلی
  • عدم ارائه گواهی پذیرش کبک (این مدرک فقط برای متقاضیان تحصیل در کبک است.)
 دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که رایج ترین شکل آن ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله کانادا است، به افراد این امکان را می‌دهد تا زمان اعتبار ویزا به کررات و بدون محدودیت وارد خاک کانادا شود و در هر بار ورود به خاک کانادا تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد. مهمترین عوامل در ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • نداشتن تراول هیستوری (سابقه سفر) مناسب
  • برخورداری از وابستگی های خانوادگی زیاد در کانادا
  • عدم برخورداری از وابستگی خانوادگی در کشور مبدا
  • متقاعد کننده نبودن هدف متقاضی برای بازدید از کانادا
  • عدم ارائه صحیح مدارک و تشخیص آفیسر مبنی بر ارائه اطلاعات غلط از سوی فرد متقاضی
  • عدم برخورداری از وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
  • متناسب نبودن زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با اهداف متقاضی
  • نداشتن تمکن مالی کافی برای مدت زمان اقامت در کانادا و نداشتن دارایی کافی
  • داشتن سابقه کیفری
  • داشتن بیماری‌های خطرناک
  • تردید آفیسر در مورد قصد متقاضی از سفر به کانادا
  • نداشتن مدارک کافی که نشان دهنده درآمد و تمکن مالی مناسب فرد دعوت کننده باشد (در صورت داشتن دعوتنامه)

دلایل ریجکت شدن ویزا با ارائه دعوت نامه:

  • نداشتن توان مالی کافی شخص دعوت کننده
  • تنظیم و ارائه نشدن دعوت نامه به صورت رسمی
  • توجیه ناپذیر بودن دعوت از یک شخص
  • دعوت از شخصی که با قوانین مغایرت دارد.
  • شخص دعوت کننده دارای تعهد بازگشت برای فرد دیگری باشد و یا فردی که قبلا با دعوت او وارد خاک کانادا شده برنگشته است.
  • متقاعد نشدن آفیسر برای قصد اصلی فرد درخواست کننده

در صورتی که درخواست ویزای تحصیلی یا توریستی کانادا برای شما تایید یا ریجکت شود، اداره مهاجرت کانادا از طریق ایمیل یا حساب کاربری نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد. بعد از انجام مراحل درخواست ویزا و بیومتریک، معمولا در طول 2 تا 8 هفته و گاها تا 90 روز، متقاضی از تایید یا رد درخواست ویزای خود مطلع می شود. برای رفع ریجکتی ویزای کانادا، روش های گوناگونی وجود دارد که با توجه به دلایل ریجکتی و پروند متقاضی می‌توان از طریق یکی از این روش ها اقدام کرد.
بعد از اینکه نامه ریجکتی خود را از طریق ایمیل دریافت کردید، بایستی به دنبال دلیل هایی که منجر به ریجکت شدن شما شده را باشید و سپس فورا برای رفع ان اقدام کنید. بررسی مجدد برای رفع ریجکتی ویزای کانادا ممکن تا 7 هفته کاری زمان ببرد پس شکیبا باشید.

روش‌های رفع ریجکتی ویزای کانادا

روش‌های رفع ریجکتی یا مردودی ویزای کانادا

1- درخواست تجدیدنظر یا ریکانسیدریشن ویزا (Reconsideration)
2- درخواست تجدید نظر ویزا (Reconsideration) از طریق نوت آفیسر
3- اعتراض در دادگاه فدرال کانادا (کورت)

در این روش شما نامه ای خطاب به افسر ویزا که پرونده شما را ارزیابی کرده و مردود شدن ویزای شما را صادر کرده برای درخواست تجدید نظر یا ریکانسیدریشن ارسال می کنید و از انها می خواهید که دوباره درخواست ویزای شما را بررسی کنند. همانطور که گفتیم برای درخواست تجدید نظر شما باید فورا اقدام کنید و زمان را از دست ندهید چون شما 30 روز زمان دارید تا درخواست تجدید نظر خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید.
به این نکته باید دقت کرد که اگر بر اساس دلایل موجه و قطعی تصمیم ریجکتی شما گرفته شده است باشد، غالبا آفیسر تجدیدنظر نمی‌کنند اما باز می‌توان با در نظر گرفتن همه جوانب در خواست تجدید نظر خود را بدهید. چون در گاهی اوقات درخواست تجدید نظر ساده‌ترین راه برای برطرف کردن ریجکتی ویزا باشد. برای اقدام از این روش طبق مراحل زیر می تواند قدم برداشت:

  • قدم اول: تمام مدارکی که به سفارت ارائه داده اید را جمع‌آوری کرده و به بررسی آن بپردازید که چه مدارکی را ناقص ارسال کرده اید.
  • قدم دوم: در مرحله دوم شما باید داده های بیشتری را درمورد دلیل ریجکت شدن ویزا را جمع آوری کنید و این کار از طریق یادداشت‌های آفیسر میسر می شود. برای این کار شما باید از طریق ATIP درخواست یاداشت آفیسر نمایید. این یادداشت‌ها دربردارنده اطلاعات بیشتر درمورد دلایل ریجکتی شما می باشد. زمان تخمینی برای دریافت یادداشت های آفیسر بین 30 تا 90 روز کاری می باشد و درصورت نداشتن وقت کافی می توانید بدون این یادداشت ها درخواست خود را تسلیم سفارت کنید.
  • قدم سوم: در این مرحله باید نامه درخواست خود را شروع به نگارش کنید. در این نامه باید واضحا همه چیز را توضیح دهید تا آفیسر متوجه شود که چرا شما درخواست تجدیدنظر می کنید و دلایل خود مبنی بر رعایت همه چیز را توضیح دهید بطوری که این دلیل ها قانع کننده باشند تا آفیسر قانع شود که دچار خطا شده است.

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای رفع ریجکتی درخواست ویزای کانادا مورد استفاده قرار می گیرد، GCMS یا همان (Global Case Management System) است که به نت آفیسر معروف است. با استفاده از درخواست نت آفیسر (GCMS)، متقاضی در صورت مطمئن نبودن از دلیل ریجکتی و نقص پرونده خود ‌می‌تواند پس از دریافت نامه ریجکتی، نسبت به دریافت کامل نظر و توضیح آفیسر در مورد نقص پرونده و روند بررسی درخواست‌اش، اقدام کند.
سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای پردازش درخواست های مهاجرت به کانادا استفاده می‌شود. این یادداشت‌ها به دلیل داشتن اطلاعات دقیقی از پرونده متقاضی، مکاتبات متقاضی با اداره مهاجرت، فهرست مدارک ارسال شده و یادداشت‌های آفیسری که پرونده را بررسی کرده‌ است برای فرآیند مهاجرت و اخد ویزا بسیار مهم هستند.

در این سیستم، یادداشت‌های آفیسر که براساس آن پرونده را مردود کرده است ارائه قابل دسترس است و متقاضی با استفاده از آن‌ می تواند از وضعیت پرونده خود به طور دقیق اطلاع یابد. مزیت استفاده از GCMS این است با اگاهی کامل از نقص پرونده خود می توانید درخواست خود را با بهبودی کامل ارائه دهید و مجددا برای دریافت ویزا اقدام نمایید. برای درخواست نوت آفیسر می توان پس از دریافت نامه ریجکتی اقدام نمایید و معمولا بعد از دو تا پنج هفته نوت ارسال می‌شود.

هرشخص نمی تواند درخواست نوت آفیسر بدهد و برای درخواست نوت آفیسر کانادا، باید شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا باشید و یا اینکه در زمان درخواست نوت در کانادا باشید. اگر اینطور نیست، باید از طریق نماینده‌ای که شهروند یا مقیم دائم کانادا است، اقدام کنید. بازه زمانی دریافت جواب پس از ارسال درخواست نوت آفیسر، مشخص نیست و حداقل زمان انتظار برای آن 25 روز کاری است. نوع نوت هایی که سفارش داد به ترتیب زیر است:

  • GCMS Note : که نوت آفیسر نیز گفته میشود که با استفاده از می توان از کلیه اقدامات صورت گرفته در پرونده مطلع شد.
  • CSIS Note : نوت امنیتی است که با استفاده از ان می توان مطلع شوید که پرونده شما وارد مرحله چک امنیتی شده یا خیر و نتیجه آن مطلع میشوید.
  • CBSA Note : نوت مرزبانی است و با سفارش آن از اینکه چه اطلاعاتی از شما در مرزبانی کانادا موجود است مطلع میشوید.

در این روش از دادگاه(کورت) برای بررسی پرونده خود و چرایی ریجکت شدن آن می توان استفاده کرد. ذکر این نکته ضروری است که برای این که شما بتوانید پرونده خود را به دادگاه (کورت) ارجاع دهید باید دلایل موجه و قابل قبولی داشته باشید تا بتوانید از پرونده خود در دادگاه دفاع کنید. از این رو باید قبل از ارسال پرونده خود به دادگاه فدرال کانادا، ابتدا درخواست نوت آفیسر دهید تا از دلیل های ریجکت شدن خود مطلع شوید.

درصورتی که دلایل ریجکتی شما کاملا منطقی و درست بود، بهتر است در پرونده خود تغییراتی ایجاد کنید و نواقص آن را رفع کرده و دوباره برای ویزا اقدام کنید. افرادی که می توانند در دادگاه از پروند شما دفاع کنند یا خود شما هستید یا وکیل شما. از انجایی که باید با وکلا در دادگاه دست و پنج نرم کنید بهتر است از وکیل برای دفاع از پرونده خود استفاده کنید. البته وکیل باید به یک وکیل حقوقی و عضو کانون وکلای کانادا باشد.

درصورتی که متقاضی قصد رفع ریجکتی ویزای خود را داشته باشد نیاز به انگشت‌نگاری مجدد نیست چون اطاعات انگشت نگاری به مدت 10 سال معتبر است. با این حال هزینه‌های دیگری که ممکن است برای درخواست مجدد ویزای شما نیاز باشد، به شرح زیر است:
• هزینه درخواست نوت آفیسر
• هزینه دادگاه
• هزینه سابمیت مجدد

فرم درخواست رفع ریجکتی ویزا کانادا

برای دریافت مشاوره تخصصی از وکیل مهاجرتی کانادا میتوانید درخواست مشاوره ثبت نمائید.


دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

This field is required.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*This field is required.