Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان
ژانویه 22, 2024

تحصیل دکتری در استرالیا + راهنمای صفر تا صد اپلای

5/5 - (1 امتیاز)
درخواست مشاوره تحصیل دکتری در استرالیا

استرالیا با توجه به اکثریت قریب به اتفاق فرصت هایی که برای دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد کشوری محبوب برای ادامه تحصیل محسوب می شود. دوره دکتری در استرالیا که به PHD یا Doctorate  نیز شناخته می شود، بالاترین مدرک تحصیلی در چارچوب مدارک استرالیا است. دوره تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری 3 تا 5 سال به صورت تمام وقت است. حداقل شرایط پذیرش دکتری در استرالیا داشتن مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط است که شامل یک بخش تحقیقاتی باشد.

شهرهایی مانند بریزبن، سیدنی، آدلاید، ملبورن، کانبرا و ولز جنوبی جمعیت زیادی را در سطح جهان برای جذب دانشجویان دکتری می باشند که برای دانشجویان بین المللی یک محیط پژوهشی فشرده و چند فرهنگی با نرخ اشتغال بالای فارغ التحصیلان و میزان رضایت دانشجویان ارائه می دهند. تحصیل دکتری در استرالیا به دلیل دسترسی بسیار زیاد به دانشگاه‌های برتر و اساتید معتبر، مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی به حساب می آید.

دانشگاه های استرالیا به دلیل برخوداری از سیستم آموزشی مدرن و تجهیزات با استاندارهای بالا، امکانات مدرن، شهرت های دانشگاهی، تجربه تحقیقاتی درخشان، آزمایشگاه‌های پیشرفته و اعضای هیئت علمی شناخته شده در سطح جهانی و کسب رنکینگ های عالی ؛از دلایل اصلی برای انتخاب مقصد برای ادامه تحصیل دکتری محسوب می شوند.

  • آموزش و پروش پیشرفته: مقطع دکتری یک مقطع پژوهش محور محسوب می شود که در مدت 3.5 تا 5 سال برای تجزیه و تحلیل، جمع آوری و ارسال پایان نامه تکمیل می شود. در این بین اعضای هیئت علمی تا زمان تکمیل شدن پایان نامه با تجزیه و تحلیل داده ها، جمع آوری و توسعه اطلاعات در یک پروژه تحقیقاتی به دانشجویان کمک می کنند.
  • پردیس های مدرن دانشگاهی: دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل دکتری فرصت‌های گسترده‌ای را برای رشد شخصی از طریق سیستم آموزشی سازمان‌یافته، پردیس‌های عظیم مجهز به استقبال تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی می روند.
  • چشم انداز شغلی: دکتری در استرالیا برای دانشجویان بین المللی درهای جدیدی را برای کار در صنایع و زمینه های مختلف با فرصت های متعدد در زمینه های پروژهشی باز می کند؛ بطوریکه فارغ التحصیلان دکتری می تواند در شرکت های دولتی و خصوصی با حقوق متوسط 120,000 AUD در سال شغل پیدا کنند.
  • فاندهای تحصیلی و معافیت هایی از هزینه تحصیل: دانشگاه هایی که دوره PhD در استرالیا را ارائه میدهند، گزینه‌های زیادی برای تامین هزینه های دانشجویان نظیر اسکالرشیپ ها، فاندها و گرنتها، بورسیه های دولتی را برای ارائه می دهند.
دانشگاه مناسب تحصیل دکتری در استرالیا

دانشجویان بین المللی قبل از انتخاب دانشگاه یا موسسه مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرند:

  • رتبه بندی QILT برای دانشگاه های مورد نظر در استرالیا را بررسی کنید. QILT یک شاخص جهانی شناخته شده است که به طور خلاصه شاخص هایی نظیر آموزش با ثبت رضایت دانشجویان، نرخ فارغ التحصیلی، نرخ استخدام، و رضایت کارفرما را نشان میدهد. این رتبه بندی به دانشجویان اجازه می دهد تا دانشگاه ها را دقیق تر ارزیابی کنند تا تصمیمی آگاهانه تر بگیرند.
  • سه نوع حلقه شبکه دانشگاهی در استرالیا وجود دارد. شبکه فناوری استرالیا (ATN) شامل دانشگاه‌هایی است که فارغ‌التحصیلان صنعت محور تولید می‌کنند و یکی از شرکای اصلی صنایع برتر و دانشگاه‌های Go8 است.
    • یکی دیگر از عوامل مهم برای انتخاب دانشگاه مناسب، در دسترس بودن دوره های مختلف در ان موسسه اموزشی است. نوع دوره ها، مدت برنامه، هزینه های تحصیل و بورسیه های دکتری موجود را بررسی کنید تا در صورت نیاز دانشگاه ها و دوره ها را تغییر دهید.
  • مکان دانشگاه ها بر هزینه کلی زندگی و زمان های که از شما گرفته می شود در انواع مختلف جابجایی ها تأثیر می گذارد. دانشگاه های شهرهای بزرگتر در مقایسه با دانشگاه های مناطق روستایی و شهرهای کوچکتر به زمان و هزینه های سفر بیشتری نیاز دارند. بنابراین، شما باید هزینه کلی زندگی را به عنوان عاملی برای انتخاب دانشگاه مناسب در استرالیا در نظر بگیرید.

در استرالیا 43 دانشگاه وجود دارد و همه آنها مؤسساتی با بودجه عمومی هستند که توسط دولت استرالیا حمایت و تأیید شده اند. این موسسات همچنین انجام تحقیقات و آموزش دانشجویان دکتری را بر عهده دارند.

رتبه QS در سال 2024دانشگاهبرنامهددلاین هامیانگین شهریه سالانه (AUD)
34دانشگاه ملی استرالیا(ANU)دکترای تخصصی، روانشناسی بالینی، علوم زمین، علوم ریاضی، زیست شناسیحدودا سپتامبر45,000 – 53,000
14دانشگاه ملبورنبرنامه دکتری حسابداری، علوم پزشکی، فلسفهمتغییر43,000-64,000
19دانشگاه سیدنیدکترای تخصصی(حقوق، بازرگانی، پزشکی و سلامت، معماری، طراحی و برنامه ریزی بهداشت عمومی) دکترای هنرهای موسیقیمتغییر41,000 – 51,000
19دانشگاه نیو ساوت ولزدکتری تخصصیحدودا نوامبر36,000 – 52,320
43دانشگاه کوئیزلنددکترای تخصصی؛ دکترای بیوتکنولوژیمتغییر
42,000- 48,000

در ادامه نحوه اپلای دکتری در استرالیا و شرایط مورد نیاز برای پذیرش را می توانید مشاهده کنید:

  • مدرک کارشناسی تلفیقی چهار ساله در رشته مورد نظر یا مرتبط با میانگین نمره 75 درصد در سال پایانی یا مدارک معادل.
  • مدرک کارشناسی ارشد با داشتن سابقه تحقیقاتی
  • تجربه حرفه ای و آموزش عملی در زمینه مربوطه
  • تجربه 1 تا 1.5 سال سابقه پژوهشی

در زیر مدارک اولیه مورد نیاز دانشگاه ها و کالج های استرالیا برای تحصیل دکتری آورده شده است :

  • ریز نمرات رسمی مدارک تحصیلی کارشناسی
  • ریزنمرات رسمی مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد
  • توصیه نامه از دو یا سه استاد
  • مهارت زبان انگلیسی نمرات آزمون های آیلتس، تافل و GMAT و GRE
  • نامه انگیزه یا SOP
  • چکیده ای از پایانامه ارشد
  • مقاله پژوهشی یا سابقه فعالیت های تحقیقاتی
  • CV و کارهای قبلی با سابقه کار
  • ارائه پروپوزال تحقیقاتی

جدول زیر الزامات خاص اعلام شده توسط برخی از دانشگاه های برتر استرالیا برای دوره های دکتری در رشته های مختلف را نشان می دهد.

دانشگاهپیش نیازهای اکادمیکنمره آیلتسمدارک اضافی (تجربه کاری، رزومه، مقاله، SOP و LOR)
دانشگاه ملی استرالیامدرک کارشناسی و ارشد در یک رشته مرتبط با حداقل معدل 70% نمره کل6.7-7.0 یا بالاترپروپوزال تحقیقاتی، سه توصیه نامه، CV، ریزنمرات
دانشگاه ملبورنمدرک کارشناسی چهار ساله یا مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط که شامل یک پروژه تحقیقاتی است با حداقل معدل 75٪ از نمره کل.7.0 یا بالاترGMAT-GRE- SOP, دو توصیه نامه اکادمیک
دانشگاه سیدنیمدرک کارشناسی چهار ساله یا مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط که شامل یک پروژه تحقیقاتی است با حداقل معدل 80٪ از نمره کل.7.0 یا بالاترSOP، پروپوزال تحقیقاتی، توصیه نامه، GMAT (فقط برای دکتری در بیزینس)
دانشگاه نیو ساوت ولزمدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط که شامل یک پروژه تحقیقاتی است. 7.0 یا بالاترSOP, توصیه نامه, پروپوزال تحقیقاتی,ریزنمرات, CV
دانشگاه کوئیزلندمدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط که شامل یک پروژه تحقیقاتی است. 7.0 یا بالاترSOP, دو توصیه نامه, CV, ریزنمرات

در ادامه روند اپلای دکتری در استرالیا پس از برخوداری از حداقل شرایط بیان شده است:

  1. اماده سازی مدارک کلی
  2. مشخص کردن زمینه تحقیقاتی
  3. مشخص کردن دانشگاه های هدف
  4. پیدا کردن اساتید مورد نظر
  5. مکاتبه با اساتید(در پذیرش دانشجو و امکان ارائه فاند)
  6. آماده سازی برای فرآیند مصاحبه با استاد مورد نظر(در صورت لزوم)
  7. ساخت حساب کاربردی و تکمیل اپلیکیشن فرم ها و اپلود مدارک در ددلاین تعیین شده در دانشگاه مقصد(در صورت پذیرش توسط استاد مربوطه)
  8. سابمیت درخواست و پرداخت اپلیکیشن فی
  9. دریافت نامه پذیرش و اغاز روند درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره تحصیلی کانادا

  1. تکمیل تحقیقات قبلی (در صورت لزوم)
    در ابتدا مهمترین گام برای اقدام و شروع دکتری نیازی به ارائه مدرک کارشناسی ارشد می باشد که مدرک شما باید شامل یک برنامه تحقیقاتی آکادمیک حتما باشد. نکته مهم موثر نشان دادن تجربه شما در انجام این پژوهش ها می باشد، زیرا این بخشی کلیدی از معیارهای انتخاب دانشجو برای مقطع دکتری است.
  2. موضوع خود را انتخاب کنید
    چه در حال تدوین پایان نامه ای در مورد موضوعی باشید که قبلاً روی آن کار کرده اید یا در زمینه ای جدید از علاقه خود، باید بدانید که در چه زمینه ای می خواهید برای دکتری خود پژوهش کنید. یافتن جایگاهی که حس کنجکاوی شما را در بیش از 3 سال آینده برانگیخته می کند، مهم است. به خاطر داشته باشید به طور کلی دو گزینه دارید که می توانید دکتری را توسط آن سپری کنید:
    • پیوستن به یک پروژه تحقیقاتی موجود در زمینه ای که مورد علاقه شماست
    • یک پروژه تحقیقاتی جدید را شروع کنید که با اهداف خاص شما همسو باشد.
  3. یک استاد راهنمای دکتری پیدا کنید
    یکی از مراحل ضروری در مورد اپلای دکتری استرالیا، یافتن شخصی است که شما را در این فرآیند راهنمایی کند. برای این کار باید یک لیستی از مناسب ترین اساتید یا تیم برای نظارت بر پروژه تحقیقاتی شما فراهم کنید.
  4. پروپوزال دکتری خود را بنویسید
    پس از انتخاب استاد راهنما، با استاد راهنما خود مشورت کنید تا مطلع شوید که آیا به یک پروپوزال رسمی دکتری نیاز دارد یا خیر (غالبا خواهان پروپوزال هستند). حتی اگر استاد راهنمای شما صراحتاً درخواستی نداشته باشد، پروپوزال دکتری یک سند ارزشمند برای تشریح دامنه تحقیقات شما و دادن شتاب اولیه به پروژه شما است. بنابراین ممکن است ارزش نوشتن را داشته باشد.
  5. بورسیه های بالقوه را شناسایی کنید
    در مقطع دکتری بیشتر پروژه های تحقیقاتی شامل فاندهای تحصیلی می باشند و از این طریق می توانند هزینه های شما را پوشش دهند. جدای از این موضوع می توانید برای بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه ها و یا بورسیه های دولتی نیز اقدام کنید.
  6. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و درخواست دهید
    وقتی که به صورت رسمی از طریق وب سایت دانشگاه و به صورت آنلاین درخواست خود را انجام می دهید، علاوه بر پروپوزال تحقیقاتی خود، باید برای ارائه موارد زیر نیز آماده شوید:
    • رزومه تحصیلی
    • ریزنمرات تحصیلی
    • سرتیفیکیت ها
    • مدارک زبان انگلیسی
    • مدارک هویتی مانند پاسپورت
    • دو توصیه نامه از افرادی که می توانند در مورد تجربه تحقیقاتی شما نظر دهند.
  7. تعیین کنید که آیا در طول دوره دکتری به کار خواهید پرداخت یا خیر
    اکثر دانشجویان دکتری در حین تکمیل تحقیقات خود به انجام کارهای نیمه وقت یا معمولی روی می اورند. برای انجام هر نوع شغلی در کنار مدرک دکترای تمام وقت، نیاز به مهارت های جدی مدیریت زمان است. بنابراین، به دقت فکر کنید که آیا می خواهید در برخی از ظرفیت ها به کار ادامه دهید یا توجه خود را به طور کامل به تحقیقات خود اختصاص دهید.
  8. محاسبه کنید که چه مدت پژوهش شما در مقطع دکتری زمان می برد
    برای تکمیل دکترای خود در بازه زمانی استاندارد 3.5 ساله، باید یک برنامه واضح سازماندهی کنید. البته، ماهیت تحقیق این است که شما به چیزهای غیرمنتظره ای برخورد می کنید و در طول مسیر به انحرافات برنامه ریزی نشده مواجه خواهید شد. بنابراین، برنامه شما باید شامل موارد احتمالی برای هر مانعی باشد که ممکن است به آن برخورد کنید تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات خود را به موقع انجام می دهید.
هزینه تحصیل دکتری در استرالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا برای مقطع دکتری شامل کل هزینه هایی است که دانشجویان به عنوان هزینه تحصیل، هزینه منابع تحقیقاتی، هزینه حمل و نقل، هزینه اقامت، هزینه های خوراک، لوازم التحریر و شهریه پرداخت می کنند. هزینه کل تحصیل از یک برنامه به برنامه دیگر و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در ادامه یک تجزیه و تحلیل کلی از تمام هزینه های ممکن در بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل دکتری ارائه شده است.

هزینه زندگی در استرالیا

فارغ از شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه زندگی در استرالیا را نیز در نظر بگیرند. هزینه کل زندگی در استرالیا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. شهرهای زیادی در استرالیا مانند بریزبن، آدلاید و ملبورن وجود دارند که در میان شهرهای مناسب برای زندگی در جهان به شمار می روند. میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی از 1400 تا 2500 AUD در ماه می تواند متغییر باشد که تمام هزینه های زندگی از جمله محل اقامت، خوراک و فعالیت های اجتماعی را پوشش میدهد.

هزینه های تحصیل در استرالیا

دانشگاه ها و کالج های استرالیا فهرست گسترده ای از برنامه های دکتری در استرالیا را ارائه می دهند. ساختار هزینه سالانه از یک رشته به رشته دیگر متفاوت است. میانگین شهریه دکتری در استرالیا از 30000 AUD تا 60000 AUD در سال متغییر می تواند باشد. در شکل زیر میانگین شهریه تقریبی دوره دکتری در دانشگاه های برتر استرالیا در سال 2023 قابل مشاهده است.

شهریه دکتری دانشگاه های استرالیا

دانشجویان دکتری به علت پژوهشی بودن دوره تحصیلی خود نسبت به سایر مقاطع از شانس بیشتری برای دریافت کمک هزینه تحصیلی و بورسیه های تحصیلی برخودار هستند. طیف گسترده ای از دانشگاه های استرالیا و دولت استرالیا بورسیه تحصیلی را به دانشجویان واجد شرایط و شایسته ارائه میدهند. در ادامه به صورت تقریبی تعدادی از این فرصت ها بیان شده است:

دانشگاهاسکالرشیپمبلغ تحت پوشش
دانشگاه ملی استرالیا (ANU)ANU Ph.D. Scholarships28,000 AUD
دانشگاه ملبورنGraduate Research Scholarshipمعافیت کامل از هزینه تحصیل، کمک هزینه دکتری در استرالیا
دانشگاه نیو ساوت ولزTuition Fee Scholarship (TFS), Research Australia PhD Stipendپوشش شهریه 28,000 AUD
دانشگاه آدلایدUniversity of Adelaide Research Scholarships 28,500 AUD
دانشگاه کوئیزلندGraduate School Scholarship28,500 AUD
دانشگاه موناشMaxwell King Ph.D. Scholarship35,000 AUD
دانشگاه وسترن استرالیاThe Dean’s Excellence in Arts, Business, Law, and Education Ph.D. Scholarshipsکمک هزینه تحقیقاتی 5000 + 33,000 AUD
دانشگاه تکنولوژی سیدنیInternational Research Training Program Scholarship (IRTP)پوشش استاندارد بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور، پوشش شهریه
دانشگاه ولونگنگPhD Scholarship in Australia Opportunities as per various faculties28,000 AUD

دانشگاه ها و کالج های استرالیا دوره های کارآموزی دکتری را در رشته های مختلفی ارائه میدهند و دانشجویان می توانند برای دو یا چند دوره کارآموزی در طول مدت برنامه خود اپلای کنند.

  • دوره های کارآموزی کوتاه مدت و بلند مدت متعددی برای دانشجویان بین المللی در شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی وجود دارد.
  • دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته در روزهای کاری در پردیس دانشگاه و 40 ساعت در هفته در ایام تعطیلات کار کنند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره تحصیل در انگلستان

اکثریت فارغ التحصیلان مقطع دکتری در استرالیا در حوزه های آکادمیک به عنوان استاد یا دانش پژوه در دانشگاه ها استخدام می شوند. با این حال، بیش از 51 درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکتری پس از اتمام تحصیلات خود وارد شرکت های دولتی می شوند.

  • سازمان های برتر برای استخدام فارغ التحصیلان دکتری در استرالیا شامل بخش هایی مانند بانکداری، خدمات مالی و بیمه، معدن، نفت و انرژی، نرم افزار کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مشاوره مدیریت و حسابداری با بالاترین بسته قرار دادی 170,000 AUD در سال می توانند باشند.
  • متوسط حقوق یک دانشجو پس از اتمام دوره دکتری در استرالیا از 80000 AUD تا 160000 AUD در سال متغییر است.
حرفهمیانگین حقوق (AUD)
Research Scientist77,845
Postdoctoral Research Associate88,003
R&D Manager100,004
Research Officer74,629
Senior Lecturer120,572
فرصت های شغلی پس از دکتری در استرالیا

درخواست مشاوره تحصیل دکتری در استرالیا

درخواست مشاوره شما سریعا بعد از ثبت، بررسی و تماس گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

This field is required.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*This field is required.