Hi, How Can We Help You?
خدمات 0 تا 100 پذیرش و ویزا تحصیلی استرالیا، کانادا و انگلستان

Blog

ژوئن 6, 2022

نگارش ایمیل مکاتباتی

نحوه نگارش ایمیل مکاتباتی

اولین و مهمترین قدم برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی، نگارش ایمیل مکاتباتی برای ارتباط با اساتید است. از آنجایی که پذیرش و یا اعطای بورسیه های تحصیلی به متقاضیان مستقیماً به استاد مربوطه بستگی دارد. ارسال ایمیل و برقراری ارتباط اصولی و درست با اساتید یکی از مهمترین مراحل در پروسه اپلای و مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. بنابراین در این قبیل مکاتبات، متقاضی بایستی بتواند از طریق ایمیلی استاندارد نظر استاد مورد نظر را به خود جلب کند. تا بتواند وی را متقاعد سازد که گزینه ایده الی برای پذیرش است.

نگارش ایمیل مکاتباتینگارش ایمیل برای اپلای

یکی دیگر از جنبه های مهم نگارش یک ایمیل درست و استاندارد، بازدهی آن در زمان و فصول شلوغ برای اپلای است. بنابراین برای لحاظ کردن این قسمت در اپلای، متن ایمیل شما باید طوری نوشته شود که مخاطب را برای ادامه بررسی ایمیل و رزومه شما با خود بکشاند و ترغیب کند.

از طرفی هم، نگارش یک ایمیل استاندارد و قوی باعث صرفه جویی در هزینه شما و زمان شما می شود. دلیل این امر این است که با ارسال ایمیل به استاد مورد نظر، خواهید توانست یک تقریب درست از شانس اخذ پذیرش بدست بیاورید. که با این کار حداقل در هزینه ی Application Fee و ارسال مدارک صرفه جویی خواهد شد.

متن ایمیل برای اپلای

در ابتدا متن ایمیل ارسالی توسط شما باید به‌صورت حرفه ای، منحصربفرد، استاندارد و متکی ‌بر توانایی‌های شما باشد. همچنین متن ایمیل باید کاملاً اختصاصی و به‌ صورت حرفه‌ای نوشته شود و به‌ دور از مشکلات گرامری و نگارشی باشد. زیرا درصورتی‌ که متن ایمیل قالبی استاندارد نداشته باشد، خواه ناخواه فرصت ارتباط با استاد مورد نظر شما از بین می رود؛زیرا اولین ایمیل آخرین شانس شما خواهد بود.

متن ایمیل از ۳ پاراگراف اصلی تشکیل می شود:

  1. شما خود را معرفی می کنید و به نقاط قوت، نام دانشگاهتان، اگر معدل خوبی دارید به GPAتان اشاره می کنید و تز خود را توضیح می دهید.
  2. درباره ریسرچ خود و استاد صحبت می کنید و ارتباطی که ریسرچ های شما با هم دارند.
  3. درخواست شما خواهد بود که مایل هستید برای چه مقطع و چه زمانی اپلای کنید و می توانید برای ارتباط و آشنایی بیشتر برای مصاحبه اعلام آمادگی کنید.
  • در ادامه، رزومه (CV) و لینک وبسایت (اگر وبسایت دارید) را اتچ کنید، همچنین می توانید ریزنمرات و انگیزه نامه خود را اتچ کنید؛ البته خیلی رایج نیست.

ساختار ایمیل مکاتباتی

از این رو ساختار متن ایمیلی که برای استادی می نویسید، نقش اساسی در پذیرش شما، فاند و بورسیه تحصیلی دارد. محتوای ایمیل ارسالی اولین ارتباط و تاثیری است. که از طرف متقاضی بر روی استادی که خواهان دریافت موقعیت تحصیلی از طرف او را دارد گذاشته می شود. ایمیل متقاضی به طور کلی باید نشان دهنده واجد شرایط بودن وی برای این پوزیشنی که مد نظر دارید باشد. همچنین به علت وقت کم گذاشتن استاد برای بررسی تمامی ایمیل های دریافتی، ایمیل باید کوتاه، واضح و دقیق باشد. یعنی طوری نوشته نشده باشد که تمامی محتوای رزومه را کپی کرده باشید.

در این راستا دوستان شما در همیار پروژه، در کنار سایر فعالیت ها و خدمات به شما عزیزان، شما را در نگارش ایمیل مکاتباتی همیاری می کنند.

نمونه ایمیل به استاد برای اپلای دکتری

نمونه ایمیل مکاتباتی

نکاتی در مورد ایمیل به استاد برای اپلای:

  • عنوان مهمترین بخش ایمیل و اولین چیزی است که دریافت‌کننده آن را می‌بیند.بیشتر ایمیل‌ها حتی توسط اساتید باز نمی‌شوند. کلیدواژه قابل ذکر در عنوان PROSPECTIVE STUDENT (به معنی دانشجوی آینده) است که می تواند استاد را ترغیب به باز کردن ایمیل کند.
  • در نظر داشته باشید که در هر دانشگاه فقط به یک استاد می توان ایمیل فرستاد. اگر زمان زیاد بگذرد و استاد مورد نظرتان به ایمیل شما جواب ندهد، تنها در چنین شرایطی می توانید به استاد دیگری در همان دانشگاه ایمیل خود را بفرستید.
  • ایمیل ارسالی شما باید در حد امکان کوتاه و شامل نکات اصلی باشد. همچنین نباید از ۳۰۰ کلمه بیشتر شود.
  • از اشاره به هر گونه مطلب غیر واقعی پرهیز شود.
  • ایمیل باید جذاب باشد، زیرا استاد تنها چند ثانیه برای خواندن ایمیل متقاضیان وقت می گذارد.
  • اگر داوطلبی رزومه پر محتوای با ارزشی داشته باشد، می تواند برای معرفی کامل تر دستاوردها و توانایی های خود یک وب سایت شخصی طراحی کند. در انتهای نامه اپلای خود، به آدرس وب سایت خود اشاره کند. اگر ایمیل اولیه استاد را علاقه مند به همکاری با شما کند، مطمئنا وب سایت شما را بررسی خواهد کرد تا اطلاعات بیشتری در موردتان به دست آورد.
  • پیش از ایمیل دادن لیست اساتید مدنظرتان را بر اساس دانشگاه ها و دانشکده های مختلف تهیه کنید.
  • بهتر است در مکاتبه ها بیشتر راجع به موضوعات تحقیق مورد علاقه استاد صحبت کنید تا خودتان.

پیدا کردن یک مشاور با تجربه و مطمئن که اطلاعات زیادی در این مورد داشته باشد، می تواند کمک بزرگی برای موفق شدن و کوتاه کردن زمان دریافت جواب باشد. مجموعه بورسیه به کمک کارشناسان حرفه ای در این زمینه به نگارش انواع نامه های مکاتباتی مورد نیاز برای اپلای تحصیلی از جمله نگارش ایمیل مکاتباتی، با بهترین کیفیت در کمترین زمان می پردازد و می تواند شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری کند.

سفارش ایمیل مکاتباتی

هزینه نگارش ایمیل مکاتباتی در صفحه ثبت سفارش درج شده است. با پرداخت هزینه، سفارش شما تائید شده و کارشناس برای هماهنگی های لازم با شما تماس میگیرد. ساختار ایمیل مکاتباتی کاملا منحصر به فرد است و متخصصان نگارشی مجموعه بورسیه این اطمینان را به شما می دهند که نگرانی ای بابت کپی بودن ساختار نداشته باشید.

استادی پلن | نگارش CV | طراحی سایت رزومه | مشاوره تلفنی اپلای

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

This field is required.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*This field is required.